Lördag i chokladens tecken...

Den här dagen har jag sett fram emot, mys på stan och chokladprovning. Nice!
Mötte upp Annica, som kom med tåget från Falun, på stan.  Började med att värma upp på www.chokladfabriken.se  där tog vi en 65% varmchoklad. Super god.


Sen gick vi vidare ner till biblioteksgatan. Där ligger www.nespresso.se butiken. Där Daniel för en månad sen köpte sin nespresso maskin. Annica skulle fylla på med lite kaffe och Daniel har pratat så gott om affären så jag såg fram emot det.


En liten mysig affär med maaasor av kunder. Vi började med att gå en trappa upp och provsmaka lite kaffe. Men jag dricker ju inte kaffe :-(  testade iaf en liten kopp och rörde i ett socker rör. Men BLÄ, gillar fortfarande inte kaffe.
   Annica har däremot blivit en duktig kaffe drickare. Hon tipsade om två sorter som var milda så jag köte dem.


Testade när jag kom hem. Gjorde en "stor" Finezzo Lungo ( =dubbelt så svag) hällde bort hälften och fyllde sen på med max varm mjölk.
 
Blev varm mjölk med en nyans av kaffe ;)
Jag drack iaf halva, tror detta kan hjälpa mig att bli en kaffedrickare.

Så var det dax för vår chokladprovning i Gamla Stan.


Strålande sol och mysiga gränder, stan visade sin finaste sida.


Våra olika chokladsorter. Jag blev mest förtjust i två sorter. Den ena var den sort som Annica brukar köpa och skickade till mig under min dåligaste sjukdomsperiod :)



Lokalen var super mysig, ett valv i en källarlokal. Dov belysning och kandelabrar, fotot är med blixt så det ser inte så trevligt ut som det egentligen var.
 
Super brant trapp som tog oss ner i lokalen. Där har de även vin, champanj, wisky, olivolja och andra provningar.
www.alltomprovningar.se jag hade ju köpte denna provning via ett deal jag fått på mailen via http://www.groupon.se/deals/stockholm varje dag får jag nya superbra deal :)
den här chokladprovningen som har ett värde på 550kr för två personer betalade jag 200 kr för. Nice!

Jag har även köpte ett deal på en klippning med färg/slingor och hårbehanling värde 2400kr för 600kr. Den är giltig ett år men jag ska ändå försöka boka in det snart. Behöver ju en klippning. Har än inte klippt mitt hår sen det växt ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0