Pepparkakshus och bak...

Idag var det dax att sätta ihop pepparkakshuset. Förra året hann vi inte med det. Kändes som Martins helger bara rann iväg. Så iår gör vi det itid.

Jag satte ihop delarna (färdigköpta sådanna) med smält socker. Ja jag var försiktig och brände mig inte.
Sen fick killarna hjälpa till, det var i och för sig bara Mathias som var intresserad. Martin provsmakade bara godiset.

Osså lite mera. En till. Osså lite mera...

Mitt hus, tjatade Mathias. Och ja visst är de hans hus äveno m han inte fick ha sönder det idag : )
När Mathias sen lagt sig ville Martin baka pepparkakor.



Så vi satt igång kavlade och stansade.
   

Fick ihop tre fina plåtar som spred en sån härlig doft i köket när vi gräddade dem. Härligt.

Imorgon har vi projekt, ta fram adventlådan ur förrådet. Då ska vi sätta upp ljusstakar och stjärnor, hitta adventsljustaken och mycket mera hoppas jag. Syrran har ju försett oss med ny ljusslinga för utomhusbruk så den är iaf tänd.
Trist nog så har min fina vita orikidé vissnat. Mitt förnser har varit så himla fint några dagar med två vita blommande Amaryllisar och en vi vit orikidé i mitten. Nu har min orikidé tappat alla sina blad och stjälken har börjat vissna. Men jag tycker den har varit helt otrolig. Köpte den mellan 27 aug-2 spet (IKEA hade special erbjudande) på IKEA för 49 kr och den har blommat tills för ett par dagar sedan.
Kanske den kände på sig att det var dags att lämna över till en juldekoration istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0