Lyxig lördagsfrukost...

Det blev en mysig frukost med tända ljus idag. Bröd från baket i bagarstugan, yougert och inte minst så pressade vi egen apelsin jos. Mums!
Mathias gillar "tuta" super tunnt börd på potatis och rågsikt och salt. Segt och gott han fick nog i sig tre imorse.


Efter frukost gjorde jag en omgång kardemumma skorpor med grovhackade hasselnötter. Luktade härligt!

Lördag = en tur till godisbutiken vid ICA, men det blev en tur till City Gross oxå. Där träffade Mathias Nicke Nyfiken och hälsade i hand. När vi sen stod i kassan började han prata om Nicke Nyfikens stora händer, och det stämde ju han hade groteskt stora händer på utklädningskostymen.

När Daniel fixade middagen, potatisgratäng och fläskfilé passade jag på att slå ihop en safrans deg. Så den fick stå och gäsa när vi åt.

Självklart fick jag sen hjälp, iaf av den yngste sonen.

Han bakade och kavlade och rullade och mjölade....


Det kan vara rätt tungt att kavla...


Super duktig kille dekorerade sina bröd med russin. Nu är de gräddade och killen har somnat.
Ännu en gång luktar det härlig här hemma : )

Har fått upp julgardiner i köket, en ljustake och stjärna i vardagsrummet, sen blev det en stjärna i varje rum.
Adventsstaken står på bordet och datum ljuset i fönstret. Så det är klart att fira första advent.

Jag tittar på "Så mycket bättre" bra underhållnings program. Martin har gått till sitt rum och spelar på datorn. Daniel sitter i köket och mekar med sin radiostyrda bil, han har idag lekt med gips som jag köpt till honom. Jag blev lite sugen jag med att leka gips men vet inte vad jag ska göra. Daniel har gjort en modell till en ny kaross till sin lilla bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0