Första baket, första glöggen...

Nu så har jag degat ihop en pepparkaksdeg som ligger och väntar i kylen. Perfekt så man kan ta fram en liten klutt och baka när andan faller på.


Mathias gillar våra nya pepperkaksformar som Milda bjöd på i affären. Elefant, fjäril och robott.
Mathias gick och hämtade pepparkasburken med färdiga pepparkakor när jag sa att vi skulle baka, han ville lägga kakorna på degen. Hmm inte lätt att veta hur det går till alla gånger. Även om de brukar baka med "lek" deg på förskolan.

Idag har jag testat första glöggen, chili och choklad lättglögg. Smakade rätt mycke russin tycker jag.
Men god!
Till det åt jag Jossans fantastiska chokladkaka med grädde. Hon hade bakat en kaka till sin pappa igår men han blev sjuk så vi fick ställa upp som goda grannar och hjälpa henne att äta upp den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0