Sommaren är här och vi drog till Gröna Lund.



Eftersom Djurgårdsbron är avstängd för trafik på helgerna parkerade vi längs strandvägen. Det gav oss en promenad till Gröna Lund. Två förväntansfulla killar knallade på.



Mathias ser lite skeptisk ut när han kollar in Tuff tuff tåget.


Men efter köandet är han super nöjd. Jag tyckte den krängde på rätt bra i kurvorna men killarna gillade den. Igen igen sa Mathias när vi stannde.



Vi gick vidare till flygande elefanterna istället. De uppskattades oxå :-)


Martin tyckte den gick runt runt rätt mycket och blev nästan illamående.



Martin fick testa sin första sockvadd han orkade dock inte äta upp hela och Mathas vägrade smaka. Jag gillar det inte. Så spelade vi lite på chokladhjul, sköt bollar, sköt korkar m.m. Var lite besviken på att mina två favouriter inte var kvar. Vattenpistol och skjuta pingisbollar i djungeln. Hoppas jag kan hitta nya favouriter.



I och med att det var lördag så var det genrep för lördagkvällens Sommarkryss.
Alexandra Burke, orup och EMD fick vi iallfall se när de övade. Hade önskat att vi sett Eric Saade när han sjön Manboy, det är Mathias favourite. Han går och sjunger på den hela tiden. Något han lärt sig på förskolan :-)



Kolla hela familjen på ett kort, även om jag bara är med som skugga :-)
Trevlig dag och fantastiskt väder. Hoppas det får bli flera ggr i år. Kanske tar jag och Martin en tur själva någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0