Solig och fin helg....

Vilket härligt väder det var i helgen. Jag och Daniel var ut och provade bilar och var på husvisning. Husvisningen var snabbt avklarad. Vi behövde inte mera än gå in genom dörren innan vi viste att vi kunde gå igen. De var så dåligt skick på huset, därav priset och så många som var där och tittade.

Igår var mormor jag och Mathias till IKEA och passade på att äta lunch och shoppa lite.
Mathias hittade så fina glas som han lekte med på barnavdelningen, mormor kunde inte motstå dem utan köpte en förpackning åt honom. Så nu dricks det saft/vatten i glas på fot (av plast) i barnstorlek.

På em åkte mormor hem och senare på kvälle var jag till Arlanda för att hämta syrran. Hon har varit på filipinerna i 6 veckor, nice. Jag trodde hon skulle var hemma några veckor nu men det visar sig att redan på lördag åker hon till Japan. Vissa har det bra. Frågan är om hon hinner vända om dygnen innan det är dax att åka igen. Inatt var hon uppe vid 4 och åt frukost. Tur vi inte är lättväckta.

Idag dag var Mathias ute på gården när jag hämtade honom, så mysigt de har det ute i solen och med massa kul snö att gräva i. Killen hade inte sovit idag så vi får kanske en jobbig kväll. Än går det ganska bra. Han och Jonte lekte en stund när vi kom hem från förskolan. Nu har han skurit korven till stråganoffen och lekt med ärtor och ätit massa vindruvor. Maten är strax klar. Sen hoppas vi att syster Anna och Daniel hinner komma hem innan han går och lägger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0