Millenium

Hann med att se båda första avsnitten av Millenium när Mathias sov. 2x 1½tim. Han somnade vid 1 och så fick jag väcka båda honom och Daniel strax efter 4 för att vi skulle hinna äta middag. Daniel och Martin skulle ju åka upp till Dalarna.

Jag har med flit sparat mig tills denna film skulle gå på tv, bio versionen är ju bantad. Har för mig jag läste att skådisarna inte alls passade in i sina roller. Kanske var det just de, att jag hade låga förväntningar. Men jag tycker de var toppen och perfekta allihopa. "Martin Beck" spelade ful Martin, det var skoj.

Nu längtar jag tills lördag eller så ska jag spar så jag kan se två avsnitt på raken igen. Det var super skoj.
Men jag ska erkänna att jag spolade förbi några sener, när man läser boken gör man ju egna bilder men att se dem på film blir ju helt klart hårdare.

Nu ska jag ta en tidig kväll dricka lite nyponsoppa, lägga fram kläder tills imorgon och plocka lite.
Känner mig lite frusen och olustig. Har en fjantig rethosta som kittlar i halsen. Blir nog två panodil innan jag
kryper till sängs så hoppas jag att jag är pigg och frisk imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0