Barnvakt till Jonte :-)

När jag satt på bussen hem idag så ringde Jocke, grannen. Han var tvungen att åka till jobbet och Jossan hade inte slutat så han undrade om Jonte kunde vara hos oss någon timma. Självklart. Så vi tog sällskap till förskola och hämtade våra barn sen kom de över till oss. Mathias och Jonte var super lyckliga.

Tja några gånger slogs de så klart om samma leksak men det gick över snabbt. Mathias sopade på Jonte en gång så han grinade och jag sa åt Mathias att säga förlåt. Men det kom inget så då sa jag att han måste trösta Jonte med en kram. Åhhh vilken kram det blev en riktig långkörare tills Jonte försökte slingra sig ur.

Önskade jag kunde lägga ut filmklipp så fick ni se hur måltiden gick till. Härma varandra, skratta, kladda. Jonte var nog lite chockad att man kunde äta med fingrarna, han har ju så fint bordskick igentligen.
Efter middagen blev det glass idag, det får man ju när man har främmande.

Killarna hängde ihop och gungade tillsammans på sittgungan, satt brevid varandra och kollade på tv, flyttade påskdekorationerna på fönstret tillsammans.

När de gick upp i trappen så tog Mathias sin napp som brukar ligga där till kvällen. Nä Mathias säger Jonte då och tar ut nappen och lägger tillbaka den i trappan. Mathias protesterade inte ett dugg.

Men när Jossan kom och hämtade Jonte så blev han så liten, bara gnydde och ville ha napp. Helt annorlunda mot när vi var själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0