Äntligen helg...

I går kom farmor med Martin på tåget. Skoj då fick hon träffa Mathias lite oxå och Martin som har sportlov fick komma lite tidigare till oss.
 
Igår kväll kom jag på att jag skulle ju få en spruta idag och jag måste ju själv hämta ut den på apoteket innan. Hmmm ringde apotket för att höra om de hade en sån spruta hemma på apoteket i kungens kurva. Nu är det ju så att apoteket har delat lite på sig och vissa blivit sålda så de kunde inte svara på min fråga utan jag fick ett nytt tel nr att ringa. När jag fick svar där så kopplade de mig direkt till apoteket.
Hon som svarade trodde inte de hade sån spruta hemma när jag beskrev den, men jag hade tur när hon kollade mitt recept så visade det sig att de hade en. Fick lägga undan den och hämta den före kl 20.
Puh vilken tur.

Så idag så har jag börjat med att besöka SÖS, fått inplantatet insatt i magen. Jag kom iaf ihåg att sätta på emla plåstret (bedövning) så det gjorde inte så ont. Men sköterskan sa oj nu kryper det ut, tryck tryck. Så jag fick trycka lite och sen fick jag ett plåster så det inte skulle kunna komma ut. Känns lite imagen den här gången. Vet inte varför. Min sköterska är så himla darrhänt så jag blir lite nervös faktiskt.

Sen har jag några dagar kännt att mitt opererade bröst är lite hårt och svullet och vätskefyllt. Jag ville att sköterskan bara skulle känna lite men hon tyckte att en läkare skulle göra det när jag kännt att det var något konstigt. Hon lyckades få tag på min läkare som hade admin dag idag och precis var på väg in till sjukhuset. Så när hon bytt om kom hon och kände på mig. Nogrannt kännde hon på båda brösten armhålor och halsmandlar. Allt känndes bra tyckte hon. Men hon kände av hårdnaden och trodde det var lymfvätska. Det kan blir så här ibland, ibland av att man lyft något tungt eller ansträngt sig ibland utan anledning.
Jag tror det har att göra med min förkylning och hosta förra veckan, har ju hostat så jag fått ont bakom det bröstet. Men det är nog bara ett muskelfäste eller så som fått ta lite stryk.

Nu ska jag försiktigt massera bröstet med mjuka rörelser mot lymfan så ska den föra bort vätskan, och så ska jag i några dagar använda en bh utan bygel.
Har det inte gett med sig på två -tre veckor eller om det blir värre ska jag kontakta min läkare igen så fixar hon en remiss till en lymfteraput terepeft men tjena hur stavar man det. Ja ja ni förstår vad jag menaer.

När jag var klar och gick till södra stationen för att ta pendeln till jobbet var den 40 min försenad. Puh kom till jobbet halv 11. Han iaf göra en del och äta lunch med några jobbarkompisar och sen vid 2 gick jag för dagen.
Känndes mysigt att komma hem när alla var hemma, Martin satt och spelade på en dator, Daniel på en annan och Mathias sov.

När han vaknade åt vi vindruvor och sen gick vi ut och lekte i snön, super fint väder. Vi åkte pulka och försökte gräva fram några av våra buskar som det är risk för att de kommer gå av när snön blir ännu tyngre sen innan den hinner smälta.

Nu har vi ätit tacos, Mathias åt tre halva mjuka bröd fyllda med köttfärs och grönsaker. Super duktigt.

Fredags myyyyyys i soffan väntar. Ska hjälpa Mathias pussla. Hans nya ord är "hälpa mäj", "hälpa mäj". Igår stod han och pusslade vid bordet framför tvn och sa "bäbis hälpa pussla". Så hämtade han monchichin som han kallar "bäbis" klämde fast honom under armen och fortsatte pussla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0