Våravslutningsfest på förskolan

Ja ha då har mormor åkte hem idag. Jag träffade inte Mathias alls igår, hmm käns konstigt. Men jag visste ju att han hade det bra med mormor.

Inför festen har jag förberett lite presenter till fröknarna. Hittade  rea plåtkrukor på coop i Huddigen en dag, rätt fina tycker jag ser ut som vit målad kurbits på dem. Min tanke var något enkelt, något från Mathias, något lite kul.

När jag kom från tandläkaren i tisdags var jag in i en prylaffär i Fruängen och fick se vita stenar med texten Trevlig Sommar, de kostade 39kr styck så jag stal idén. Mormor jag och Mathias tog en promenad till Zetas och köpte 10st vita stenar för totalt 20kr. Jag gillar billiga alternativ.



Så skrev jag lite på stenarna och Mathias hjälpte till :-)
Jag hade några fotografier kvar från när Mathias var påskhare så jag klippte och tapade och skrev lite på dem för att göra lite kul.


Jag kände mig super nöjd med resultatet. Blev fyra fina krukor men var sin petuna, bild på Mathias och en sten med hälsning. På baksidan av fotot skrev jag även ett tack från Mathias. Så fröknarna Liselotte, Magda och Ewa fick var sin och så ställde jag in en till Lena i köket där Mathias tackade för hennes goda mat (han är en stor ätare )


Slog in dem i cellofan, det ser alltid trevligt ut.


Mathias var jätteduktig på att dela ut dem under festen. Men han ville inte stå still så jag kunde ta en fin bild :-(
Tråkigt nog så tog batterierna i kameran slut på festen, tur man har kamera på mobilen.

Det var pickninck och grillen skulle vara tänd så vi tog med: korv och köttbullspett, bröd, gurka,ketchup, festis och jordgubbar och färskpotatis. Smaskens!


Åhh vilka fina spett vi hade och så gott det blev.


Fionas mamma hade med pannkakor med kolasås(kandaliserad mjölk) coccos. Pannkakorna var tunna och hade kanel i smeten. Jag måste bara få receptet på detta. Jag fick smaka en och den var super god. Mathias glufsade i sig halva.



Liselotte hade bakat tårtor av maräng kolasås grädde och jordgubbar. Smarrigt värre.

De samlade ihop barnen och hade en lite uppvisnig med två av deras favourit låtar. De var en rörelselåt där de smög, klampade, dansade m.m. och djurlåt där de förvandlades till katter, hundar, grisar, lamm m.m Så skoj men Mathias ville inte vara med. Men jag kännde igen låtarna från hans nynnande hemma :-)


Barnen bjöds på glass, det var poppulärt. Mathis hängde såklart efter Charlie. De är så goa mot varandra. Charlie hjälper och kramar Mathias och Mathias blir super glad varje morgnon när Charlie kommer. Mysigt!


Magda vaktar elden med Anni och Fiona.


Liselotte och Fionas mormor. Kolla Mathias syns oxå i klätterställningen, sitter och styr och växlar bilen :-)

Det var super trevligt att få träffa nästan alla föräldrar och barn och vilken tur vi hade med vädret, fantastiskt soligt och varmt. Daniel kunde tyvärr inte vara med för de hade någon aktivitet på jobbet. Får hoppas det passar bättre nästa gång.

Jag var in till SÖS idag och hade min ½års kontroll hos sköterska och fick min tre-månaders hormon implantat. Hon kändes nogrann och vi pratade igenom allt en stund och sen klämde och kände hon. Det känns så bra att någon annan känner igenom brösten då och då. Hon tjatade om att man skulle minst en gång per månad känna igen om brösten. Ja det är väl som för alla andra med bröst men men men ....Det känns lite jobbigt, har inte funderat så mycket på återfall men det blir så påtagligt när man är in på en sån här koll. Kände mig lite låg när jag åkte tillbaka till jobbet.
Nu skickades en remiss till mamografin och efter att hon känt på mitt börst ändrade hon till att det blev ultraljud oxå. Hon ville så klart bara vara nogrann när bröstet fortfarande är lite vätske fyllt, men man blir lite orolig iaf.

Jag däremot, tjatar så fort jag träffar någon innanför sjukhusväggarna, om de kommit fram till något nytt super bra så jag kan göra ett uppehåll för att försöka få ett barn till och sen gå tillbaka på denna hormonbehandling. Men ikke. Risken för återfall är störst de första åren så det är bara att knapra på och fylla på hormonbehandlingen var tredje månad. Jag tror jag började med hormonbehandlingen i oktober så jag har inte gått på den ett år än. Ska ju få sprutan i tre år och äta piller i 5 år.
Om risken för återfall skulle vara mindre skulle jag kunna gå på den här behandlingen i 10 år men skulle önska ett uppehåll på 12-14 månader för att kunna ge Mathias ett syskon. Min längtan är stor just nu. Så avis på alla barnvagnar och barnselar som man ser överallt. Men jag är otroligt glad över Mathias, han är mitt allt tätt följt av Martin och Daniel såklart.

Jag glömde min spruta på jobbet när jag åkte in till SÖS idag men lyckades få tag på min sköterska som ringde apoteket och bad dem göra ett undantag på mitt recept. Man får ju inte ta ut preparaten för tätt. Tur det för jag skulle inte hunnit vända och hämtat sprutan. Nu var mitt frikort även på apoteket slut så idag gick notan på 1750kr. Tur jag har en arbetsgivare (staten, tack alla ni som jobbar och betalar skatt) som betalar läkemedel. Även om jag måste ligga ute med pengarna ett par månader.

Oj, så var klockan seeeeent igen. Måste lägga fram kläder tills imorgon, verkar bli lite dåligare och regnigare imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0