Jag har världens bästa förskola....

Idag har de haft utflykt. Gått till Juringeskolan som ligger en bit bort, där har de lekt massor och sen åt de lunch. Mathias blev trött och ville ha tuttis. Så frågade Lieslotte om han ville sova och de ville han så hon gick en promenad med vagnen. Han somnade och sov sött ute i det härliga vädret.

Så mysiga de är och hittar på massa skoj med våra barn. Såååå nöjd med personalen.

Imorgon ska de ha midsommarfirande på förskolan, önskade jag kunde vara med. Mathias har ju sjungit grodorna länge nu och imorgon är det upp till bevis :-) Han ville inte göra någon midsommarkrans i papper idag. Få se om han hakar på imorgon och vill göra en krans med band. Skulle ju vara skoj för då får jag se hur de pysslat den.



Så här års  måste man unna sig en daglig dos jordgubbar, jag gillar de små söta från Belgien. Mumms!

Idag var det super varmt, M sprang barfota när jag hämtade honom från förskolan. Hemma tog vi fram trädgårdslangen och sprutade massor med vatten. Så det var en blöt smutsig kille som jag lyckades lura med mig in. Så vi tog ett gemensamt bad, det märks att killen börjar bli stor han kollade och nöp mig här och där och var förundrad. Skoj att han blir mera och mera med.
Han hade för första gången sagt trångt idag, tidigare har han bara sagt många när de klär på sig i hallen.

Nu ska jag passa på att klippa vår stora gräsmatta ca 10m2 innan Daniel kommer hem så jag kan åka och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0