Blodomloppet 2010

Igår var det dax för blodomloppet. Så det blev en lång dag på jobbet. Passade på att jobba in några timmar som jag kan ta ut dagen före midsommarafton då förskolan har 12-dag( personalen har rätt att sluta tolv om det är slut på barn)

Vi var 20 pers från AF Huddinge som skulle pringa och de flesta åkte i gemensam trupp mot Djurgården.



Vid Karlaplan väntade vi på blodomlopps bussar. Det var 9500 anmälda till loppet så det var en del som väntade men det hade satt in massor med bussar så det gick rätt fort.


Än så länge var det fint väder. När vi sprang längs Djurgårdskanten började det komma små droppar regn.
Jag var ju inte så tränad och hade hoppats på en tid under 45 min. Min tid blev 37:14. Så jag blev helnöjd. Sprang och gick om vart annat, men man dras ju med lite i tempot.



Shorie, sektions chef och Jeanette Marknadsområdes chef

Efter målgången var det dax för matpåsen. Den innehöll massor av gott: Lax, pastej, potatissallad,LOKA, Hummus, mackor, smör, tomater, maltines och gojibär. Vi åt och mätta trots att det började regna.

I påsen fanns även duk tallrikar och annat man kunde behöva för att få det trevligt.


Medaljen och sen en orange t-shirt blev oxå min efter målgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0