Hallonplock i mormors (eller rättare sagt Jans) buskar.



I onsdags var det en riktig sommarlovsdag. Vi tog en cykeltur ner till Jan som tagit över mormors hus. Plockade massor med hallon.

Så nu ska frysas in och mummsas på hela vintern.


Så fina bären var i år. Perfekta, goda och maskfria :-)


Sen åkte vi hem och lagade mat och Mathias somnade.


Då passade jag på att måla vindskivorna på sommarstugan. Vilket pangväder. Verkade dock vara den sista fina dagen på ett tag. Jag hade sån tur att Mathias valde att sova länge så jag hann med hela huset och duscha innan han vaknade.

När killen vaknat åkte vi till mormor och morfar i Insjön, köpte hem thai mat och så lämnade vi Mathias i Insjön. Jag och Daniel bytte bil i sommarstugan och åkte på crousing i Falun. Mitt mål var att få en mjukglass och de hanns med i Geislaiska parken.


Såg att Falun hade x-antal bockar målade i olika design runt om i stan. En kopia från Sundsvall kanske som har sina drakar runt om i sin stad.
Kom på att jag inte fotade en enda bil. Men jag är kanske inte så intresserad heller. Den häfftigaste jag såg var en rostig gammal bubbla med surfingbräda på taket.

Traffade en gammal supra kompis till Daniel så vi åkte ett varv med de Japanska bilarna innan vi tog en sväng över Galjberget för att se de nybygda området på södersidan. Många fina hus är på väg upp där...
Nu har det regnat ett par dagar och vi har inte gjort många knop.
Idag har vi ätit fredagslunch på Insjönshotell, vilken god kladdkaka det var till efterätt, mumms. Nu ligger Mathias och sover och vi andra vilar vi med. Hade hoppats att det skulle bli uppehåll i regnandet så vi kunde kolla blåbär i skogen. Hoppa hoppas vi kan hitta några i em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0