Smått och gott.....




Välanväd traktor i sommarstugan. Tur de kan turas om att köra den iaf.
Det tjatas om traktorer, inte minst efter att morbor Jag kom med sin stora traktor och tog ner våran rönn. Jag och Mathias passade på att kliva upp i traktorn och poppade musik och lekte att vi körde traktor. Numera är morbor Jans traktor Mathias och grannarnas traktor vid sommarstugan är Martins. Sen tjatade de om traktorer i ett så fort de hörde ett brummm.


"kul" lek i sommarstugan med glaskulorna.
Vi hann med några riktigt härliga varma dagar i sommarstugan med bad och lek. Var ner till flottbrocafet där de hade nostalgi träff en dag. När Daniel kom med sin fin bil ville de att han skulle ställa ut även den. Så det gjorde vi och hämtade den senare på kvällen.


Där passade vi på att köpa glass och kolla in båtar och fiskar. Såg en baddare rakt ner vid bryggan :-)



Väl hemma i Stockholm så blev det studsmattehoppning.
De tycker det är så skoj och jag tror det är rätt nyttigt.


Martin hängde direkt med polarna Dennis och William. Känns lite trist att William flyttar i slutet av augusti. Men men Dennis blir nog kvar ett tag iaf.

Idag fick jag äntligen på Mathias fotbollskläderna som vi fått från Libero (samlat blöjkoder). Han blev såååå fin

Igår så tog jag en timmas promenad när Mathias lagt sig, gick och lyssnade på radio. Det var rätt skönt, jag behöver verkligen röra på mig. Idag lånade jag grannens cykel (min sakande luft) och cyklade till Västertorpshallen. Simmade och sen cyklade hem igen. Det känndes bra. Daniel var hemma och skar bort tapetkanter. Han hade beställt nya tapeter till köket.
Så när jag och killarna var ute och hoppade och spelade fotboll och åkte sparkcykel så tapetserade han.

Mathias vill gärna vara som de stora killarna och göra samma saker, sån tur att vi gav honom den där sparkcykeln med tre hjul i födelsedagspresent. Den är väl använd.

Före och efter bilder men det blev visst inte på samma vägg. Men det blev fint.
Nu måste jag bara köpa nya gardiner, villket är på tiden. Tror vi hade de som satt där tom idag redan när vi bodde på galgberget i Falun. Så nu ska ut och letas.

I och med att köket var en byggarbetsplats så tänkte vi Pizza idag. Jag hade ju sån tur att Jossans cykel som jag lånat hade Jontes cykelstol på .-) Mathias tjatade om att få åka och jag lovade att efter vilan skulle han få det. Tänkte att alla skulle cykla till Pizzerian iom att Martins cykel var här men min och Martins var helt slut på luft och behövdes pumpas. Martin hade en annan ventil är pumpen hade så det funkade inte och mina däck var helt platta och jag orkarde inte pumpa. Så Daniel och Martin fick ta bilen och jag och Mathias cyklade.
Gissa om han tycket det var skoj. Förra året vägrade han men iår gillade han det :-)



Bubblade och pratade hela vägen, och passade på att krama mamma när hon ändå satt så nära.
Jag blev super sugen på en sån cykel och barnstol. Hittade inga på blocket, får väl leta vidare.

Pizzan var god och killarna åt riktigt bra.
Nu har Martin varit hos oss i över två veckor och längtar lite hem till Mamma, Johan och lillasyster, och Radji (hans dalemantin) Så imorgon kommer han åka hem några dagar men är nog tillbaka på lördag igen :-)
Hoppas på lite mera sommarvärme. Vill kunna bada i polen mera i år och njuta av värmen. Ska iaf se till att plocka lite bär och frysa in till vinterns vitaminföråd. Blåbären i stockholm var det sämsta jag någonsin sett. små skrumpna. Fick inte ens ihop till muffins :-(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0