Smått och gott från helgen...

Hann med en glass i Rättvik innan vi åkte till Dalhalla. Passade på att leka turist.




Mathias lekte med nya vatten/sand leksaken. Det snurrar ett hjul när man häller vatten och öppnar luckan, skoj!

Äntligen kom jag mig för att boka in ett besök hos Daniels morfar. Skäms massor över att ha levt med Daniel i 5år och ännu inte varit hem till morfar Valter. Han bor i Hedemora och vi är alltid påväg någonstans och har inte haft tid att stanna.

Nu bokade jag in en lunch där till Mathias. Perfekt ca 45 min från Insjön, ett spring slut sig stopp och få mat i magen.

Farmor var oxå där och bjöd på jordgubbar, smarrigt.


När vi startade från Hedemora gick det inte ens 5 min innan killen sov. Så sov han hela vägen till Barkarby där vi tog ett stopp för att äta....


....glass.

-kolla mamma. Det är många nya ord hela tiden nu och - vet du mamma. Men sen kommer inget mera.
Snappar upp och härmar och lär sig massor på förskolan.


Måste bara visa dessa fina bilder från Dalhalla. Se ska ha pirat föreställning där för barn i sommar. Super fin scen och rekvisita. Så läckert mot det turkosgröna vattnet. Såg helt fekjat ut.
http://svt.se/2.33557/1.2058108/pirater_nar_dalhalla_satsar_pa_barn?lid=senasteNytt_1850748&lpos=rubrik_2058108
Oj vilken lång länk men här kan man se någon bild från föreställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0