Fjäderholmarna.....

Idag har vi varit på utflykt till fjäderholmarna. Mathias och Martin blev nöjda med först t-bana sen båt. Mathias har klappat sig på bröstet och tjatat -Tias båt. Tias bana. I flera dagar.
Så idag var det äntligen dax.


Det var varmt och skönt redan från morgonen när vi väntade på tunnelbanan.


Vis slussen var Mathias rätt nöjd, massor med båtar att titta på.

Jag får kämpa rätt mycket för att få ta bilder på mina killar. Martin sticker gäran undan och jag tjatar om att han kommer bli besviken när han blir äldre och inte har bilder på sig som barn. Det brukar hjälpa iaf ett litet tag.


Framme på ön fick killarna först springa av sig lite i lekparken.


Sen tog vi och badade lite även om det inte fanns så bra strand. Det mesta är klippor och vassa stenar. Hujeda mig vad kallt det var i havet. Brrrr.
Men Martin och Mathias doppade sig.


När Mathias sen sov i vagnen så passade jag och Martin på att kolla in de olika butikerna på ön.

Det finns en del mysiga små butiker med mycket skoj i.
Jag och Mathias köpte småblommor som man satte ihop till ett armband. Skoj för billig peng. 10blommor 15kr. Martin ville inte ha men gärna hjälpa till att sätta ihop armbandet :-)
Mitt i brunt och svart och Mathias i grönt och beige.



Och glasblåsning och drejning att titta på. Även smide och målerier m.m.

Det känns rätt sjukt när stora båtarna åker förbi precis utanför ön.

Söta pojkar hand i hand längs bryggan

Pappa kommer glass :-) Mathias sov men fick en mjukglassbägare när han vaknade som han slukade i ett bums.

Båten som tog oss tur och retur för 100kr/vuxen 50kr/barn men Mathias gratis.
Turen tar ju bara 25 min så det är aldeles lagomt.


Båten var skoj att åka och så många båtar vi mötte och några roliga vågor vi fick gunga i.

På fastlandet igen, snart tunnelbana igen.
Åhh vilken toppen dag! Super mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0