En dag vid Flottsbro.

Idag var det ännu en dag med kanon väder. Så vi packade in lunch och fika i bilen och åkte till www.flottsbro.com

Vi hann inte ens bre ut filten innan Mathias hade känt på vattnet :-)


I och med att vi var där strax efter 10 så var det rätt lungt. Och även om det droppade in folk hela tiden känndes det ändå inte som att det var i närheten till fullt på stranden, som ligger i slutet av en slalombacke.

Daniel i mitten av bilden.

Skoj med en brygga, vi kollade på fiskarna (såg några fina abborar och andra "gula"fiskar), hoppa från bryggan och plaska runt.


Mathias ville såklart vara nere i vattnet hela tiden.


Men tillslut blev det nakenbad. Han tyckte det var jobbigt med blöta shorts.


Lunchen bestod av rostbiff, skinka, potatissallad och gurka. Mathias fick oxå färskpotatis då han inte är så förtjust i potatis sallad. Mathias delade ut all gurkorna, flest gurkor la han på sin egen tallrik.
Men det var svårt att få honom att sitta still och äta. -färdig, mätt, tjatade han och ville gå och bada igen. Men det fick räcka. Vi tog och packade ihop och åkte hem.
Killen ville sova i vagnen så jag gick en promenad. Trist nog sov han bara en timma. Så på em blev han lite trött, men vem är inte det i värmen.


Denna fantastiskt varma dag passade jag på att drick ur det kungliga bröllops vattnet som jag köpte när jag och Martin var och vinkade till Viktoria och Daniel.


Idag har inte Mathias ätit så bra, men det är nog värmen. Så vi tog en sväng till affären och köpte jordgubbar. De är ju så himla billiga nu för tiden. 15kr/L. Försäljaren var super gullig mot Mathias inte nog med att han la i extra gubbar i vår liter han tog den största gubben han såg ur en annan liter och gav till Mathias. Jordgubben var stor som ett äpple :-)
Så när vi kom hem åt vi jordgubbar i massor.

Att sitta still på pottan funkar bra när man äter glass, även om det inte blev något resultat i pottan.

Igår fick jag ett sms från Glassbilen om jag gick in på länken de skickat och uppgar postnr och telefon nr så skickade de ett sms som jag skulle visa för glassbilen och få en glass.(oj vilken lång mening det blev)
Självklart fixa de vi det och Mathias var rätt nöjd när han fick sin glass. Han åt halva igår innan middagen och resten idag när han vaknade :-)

blev rätt kladdig runt munnen.


När Mathias gick och la sig vid 19 tiden efter att vi råkade slå på barnkanalen och de visade pippi, det gillade han.
Så bar jag ut hans gamla klädbyrå och slipade av den. Jag har tänkt i två års tid att jag skulle måla den vit. Nu är det på gång. Men har ingen färg så det får vi fixa imorgon så jag kan måla när han sover på dagen eller på kvällen. Trist nog så hade de fräst in knopparna så jag kan inte byta knoppar. Funderar på att måla dem i en annan färg istället. Kanske gråa vi får se.

Åhh i går firade vi in semestern med att grilla, fläskfilé, majskolvar och Daniel gjorde spett med lök, svamp och paprika. Till det åt vi mumsiga färskpotatisar och sallad.Fantastiskt att sitta ute och äta massor med gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0