3D Bio med Martin. Shrek sista kapitlet.

Nu när det blivit lite kallare och inte är lika soligt så får vi hitta på massa annat skoj. Jag och Martin tog en bio halv 1 på dagen. När Mathias ändå sov. Vi ville se en 3D film så det blev Shrek.
Jag var riktigt skeptisk till Shrek när vi åkte dit men oj vad jag tyckte själva filmen var bra. Super mysig storry. En riktigt kärleksfilm, med många roliga inslag för vuxna. Själva 3D effekterna kunde varit flera tycker jag men det var många gånger de kom olika saker och djur emot en i salongen.




Snygga glasögon!


Det är ju rea som gälller nu, halva reapriset på kappahl om man fått sms från dem. Så igår åkte jag till Globen och shoppade. Gillar butikerna på Globen när det blir rea, de har alltid massor med storlektar och kläder kvar. Toppen för en rea shoppare. Jag fick mig en jeansjacka( som jag kämpat att få tag på en sån i sommar, nu blev den min för 140kr) klänning och iaf en tröja en skarf,och ett fint armand för bara 5 kr.  Daniel fick två slippsar 15 kr styck riktigt snygga.Martin fick snygga jeansshorts två t-shirts 3 bälten( han är ju så smal så han tappar byxorna annars) badtofflor keps m.m. Mathias fick t-shirt skor strumpor mm jag köpt även två stråhattar till barn för 15 kr styck tyckte de var roliga annars kan vi ge dem till föskolan som vill ha lite roliga kläder.

Hade tänkt att vi skulle åka bubblan upp på globen någon dag oxå, men då måste det vara fint väder så man ser lite.
Idag passade jag och Martin på att kika in på kappahl i kungens kurva på vägen hem från bion, köpte två till t-shirts till Mathias och ett par jeans. Martin ville inte ha några byxor eller tröjor. Han gillar verkligen inte att vara i klädaffärer.
I morgon ska jag ta och lämna tillbaka det som jag köpt och inte passade. En klänning och kofta och topp till mig och två par jeans till Martin och ett par byxor till Mathias. Det är ju så bra när man har många butiker omkring sig även på gångavstånd.
Nu fixar Daniel middag, kycklingsallad blir det idag :-) smarrigt.
Martin spelar på datorn och Mathias hoppar på oss i soffan. Ajjj. Men han är duktig på att säga förlåt och blåsa och krama efteråt  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0