Här är det förkylt.....

VI hade en superhärlig nyårsafton.
Vid 4 tiden var vi ute med Jonte (grannen) och sköt ett par raketer och brände tomtebloss. Mathias gurglade av skratt när det smalltill och blev fint på himlen.
Så skoj att vi gjorde det så han fick se lite oxå.

Sen när vi ätit gott och Mathias lagt sig och vi andra spelat spel, alfapet och skiboo så gick vi ut vid en halv 12.
På garagetaket till Mekonomen ställde vi upp alla våra raketer och så tände jag en sån där tyst raket. Ser ut som en luftgalong i miniatyr. Man tänder en metatablett typ och så fylls pappersbalongen med varmluft och stiger mot himlen. Det stod på förpackningen att det är vanligt att man gör sånt vid stora händerlser typ nyår, födelsedagar eller bröllop. Så när jag släppte upp den tänkte jag på Maria & Magnus som precis då gift sig. Grattis grattis på er.

Sen sköt vi våra raketer och tjena vad det small överallt här runt om kring. Massor med super fina raketer. Jag fick lite panik över att Mathias kanske skulle vaknat av allt oväsen och sprang hem. Kändes som man sprang genom ett krigsfält, dundrade på som bara den.
Men när jag kom in så var allt lugnt, han gjorde inte ett väsen av sig så jag gick ut igen. Ute på gatan var det fullt av folk som skålade och sköt raketer.

På fredagen tog vi det ganska lugnt, Martin var ute och lekte med killarna i snön ett par gånger. Jag började frysa mot kvällen. Så nu har jag varit smäll förkyld i massa dagar känns det som. Ingen feber med tjock i näsan och ont i halsen och fryssen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0