Håret växer på tvären....

Måste bara berätta att håret växer på, men det blir så himla tjockt och helt hopplöst att få någon frisyr i.

Syrran klippte ju fram mina öron för ett tag sen och det skulle behövas göras igen. Men håret blir så vasst när det är klippt. Nu är det mjukt och skönt även om det ser ut som det gör.

Försöker få till det varje morgon men jag är ju så frusen om huvudet att jag måste ha mössa till jobbet så det är platt vågigt och lite spret. Men jag bryr mig inte. Det är som det är. Snart snart om inte allt för många år så har jag långt hår igen. Drömmer om att kunna sätt upp håret i en svans eller att det ska sticka ut lite hår utanför mössan så man ser lite mera klok ut..

Mailade med Yang som jag fick cellgift samtidigt som. Hon hade oxå köpt en ny peruk och hon använde fortrafarande den. Jag är glad att jag inte bryr mig så mycket utan slipper det.

Jag är lite besviken på mina ögonfransar, de är korta och stubbiga och svåra att få fina tycker jag. Yang hade samma problem och hennes teori var att vi fått babyfransar och om ett tag skulle de vara tåligare och längre och finare.

Jag har packat ner perukerna i kartongen och lagt unndan allt. Vet inte om jag ska lämna in dem till en insamlig där de skickas till länder där inte deras landsting betalar peruker. Kommer säkert att göra det om ett tag. När jag känner mig mogen för det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0