Vilken härlig söndag...

I förmiddags tog vi en tur med pulkan. Gångvägarna var grusade så det gick lite rispigt, men vi bytte till bobben och då gick det lätt. Sprang några varv runt husen och killen skrattade högt.

Efter en önskad pannkakslunch åkte jag ett ärende till IKEA, glad åt att jag lämnat Mathias och Daniel hemma för där var det folk. Hade det inte varit för att Daniel behövt två flaskor till sin hemgjorda glögg så skulle jag passat på att gå på IKEA en vardag kväll.

Mathias hade inte somnat när jag kom hem så det blev en fika och så gick vi ut. Åkte bobb i backen och rusade runt husen igen. Daniel passade på att köra lite radiostyrt ute i snön, Mathias och Jonte som kommit hem var super glada. De knuffades, jagade radiostyrda bilar, rullade i snön och skrattade högt. Jag bävade lite för hur tidigt killen skulle däcka ikväll efter sånt ståhej.

Efter middagen började jag baka och Daniel satt sig i soffan och Mathias fick faktiskt nappen lite tidigare än han brukar. Tror inte det tog mera än 5 min innan jag hörde Daniel gå upp för trappan. Mathias hade somnat stående vid soffbordet. Stackar liten. klockan var halv 6. Nu hoppas jag han kommer sova hela natten och vakan pigg i bra tid imorgon.

Hag har okuperat köket hela kvällen, bakat mjuk pepparkaka med cheese topping, bakat två plåtar pepparkakor, bakat skorpor, kokat lakritsknäck och kokat morotsmarmelad. Jag känner mig super nöjd. Lite disk kvar tills imorgon bara.
 
Mumsig morotsmarelad.

Jag måste bara tipsa om att smaksätta knäcken med turkisk peppar. Hittade ett recept som jag inte kunde motstå
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=23610 men ökade på turkiskapepparn till ca 16. Det blev rätt lagomt.

Knäcken blev lite mörkare i färgen och jag råkade nog göra dem lite väl hård. Men lakris smaken var det inget fel på.
Nu ska jag hoppa in i duchen och lägga fram kläder tills imorgon. Känns som det är en späckad vecka på jobbet och på tisdag ska Daniel ha knytis julbord på sitt jobb, på torsdag har vi catering julbord på mitt jobb och den fm ska jag till SÖS på läkarbesök (½års kontroll) och 3 mån spruta.
Jag är ju med  och fixar julbordet till jobbet så det kommer ta en del tid i veckan. Pluss allt som står på min prio lista på jobbet. Tycker jag betar av hela tiden men det dyker ständigt upp nya saker. Men jag gillar mitt jobb : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0