Mathias första skidtur.

Nu så har jag fixat bindningarna på Mathias skidor så idag blev det premiär.

Han var superduktig och gled fram på skidorna. Kommer ihåg att det tog ett tag för Martin att fatta att man inte skulle gå på skidorna, lillebor har det nog mera i generna. Mina alltså :-)

Han åkte några vändor och ville  upp i pulkabacken men då sa jag stopp. Fick åka i Jontes backe istället. Deras uppfart har en lutning som var lagom att börja i tyckte jag. Så där gled han ner och höll balansen.

Tror Martin var tre när denna bilden togs, det var hans skidpremiär.
Sen var bland det mysigaste jag gjort när jag tog ledigt från jobbet i Falun för att åka till Martins dagis i Skäve för att vara med på deras skidlopp. Det krävdes att en förälder var med för att de skulle få åka skidor. Super skoj. De äldre barnen hade gjort medaljer och så fick de varmsaft och bullar. De hade märkt upp loppet med olika kontroller från vasaloppet. Hittade inga bilder på datorn. Och min externa hårddisk där jag har ALLA mina foton på barna och resor och hela livet har lagt av :-(  Men den måste gå att räddas. Ska ta med den till Insjön efter nyår så får de lämna in den till Clas Ohlson. Åhhh hur ska man spara sina blider så man kan ha dem kvar ??

Nog för att jag iaf gjort tre fotoalbum. Ett på Mathias första år. Ett på Martins första sju år. Ett från vår semseter till Fuertoventura. Skulle gjort flera nu då jag har gratis kuponger men jag kommer inte åt mina blider :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0