Ny vecka...

Oj va tiden går fort och jag är dålig på att få in inlägg här. Men allt går iett hela tiden. Det blir en hel del tvätt från förskolan då Mathias inte riktigt fattat det där med att gå på toa :-)



I helgen har vi iaf varit hem till mormor.
 och till sommarstugan där jag målade lite fönster.

Daniel och Mathias klättrade upp på stora stenen och kollade på en skördetröska. Tror förövrigt att alla bönder var ute med sina skördetröskor igår. Såg masssor.



Vi hade sån tur att Daniels bror fyllde år i helgen och hade önskat sig pannkakstårta. Farmor fixade det i vår stuga :-)
Smarrigt värre.
Som present fick 24 åringen en Rib-båttur i stockholms skärgård. Tror han kommer gilla det.





Hemma hos mormor fick pojkarna lugna ner sig lite och leka med lera. Sen var det lera överallt.


Man kan oxå gunga gungstol och spela på morfars synt. Oftast satt de vid samma sak. Ville så gärna ha fotat när Martin satt i gungstolen och Mathias ville sitta brevid. Martin lyfte upp honom och så la han armen om en Mathias som lutade sig mot storebror. Så söta, men ville inte hämta kameran för att störa dem. Bilden får finnas i mitt hjärta istället.


Så tog vi en promenad till skogen och plockade blåbär, fanns massor. Mumms, blåbär är godast färska och så nyttiga.

Idag har jag varit på min första lymfterapeftmassage. Har bokat in 10 tider de närmaste 10 vardagarna. Så imorgon ska jag dit igen. Riktigt skönt. Väldigt lätt och mjuk massage. Ser fram emot att få nästa behandling imorgon.
Hade sån tur att syrran kom förbi idag så hon hämtade Mathias vid tre. Jag kom hem strax innan fyra. Imorgon kommer jag att hämta Mathias strax innan fyra då istället. Han hade varit duktig på förskolan idag, sovit och klarat ... hmm... eller fröknarna hade skött sig så han hade inte misslyckats i något par byxor idag. Men hemma har vi haft en pöl på golvet och så kissade han på pallen när han tvättade händerna.

Snart kommer han nog att fatta vad han ska göra hoppas jag.

Idag har jag äntligen städat i kryddlådan, nu så är den ren och fin. Renare än innan. Nu blev den städad oxå :-)
Dax att förbereda för tisdag på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0