Ja ha, då fotade jag med mobilen......

...men nu har jag tappat bort sladden. Så nu blir det gamla bilder från i sommras.


Plask från bryggan nere vid älven i Gagnef. Om man inte vore rädd för att Mathias skulle ramla i så hade vi kunnat stanna lääääääääänge.

Men vi fick roa oss med att kolla djuren istället.

Fin häst

Idag har vi tagit med Jonte hem från förskolan. Mathias var super nöjd med att Jonte skulle följa med hem till Mathais hus. Super varmt och fint väder men Jonte ville vara inne och kolla in Mathias leksaker. De har ju varit ute hela dagen så det kändes rätt okay. De hade ingen ro att äta banan men drack en hel del när jag serverade dem med dockservisen.
När Jontes pappa hämtade honom gick vi ut och hoppade studsmatta. Ägarna till studsmattan har nu kommit hem men det är ändå okay att vi är där och hoppar.

I morgon ska jag och Mathias ta en bussutflykt( vi har ju ingen bil) hem till Marie Sahlin och plocka äpplen. Oj va gott det ska bli, äta, mosa och baka :-)

Sitter och väntar på mail från Daniels mobil. Jag har bluetooth'at över bilderna till hans mobil och nu ska han maila över dem till min dator :-)


Det funkade, banan killarna.



Det händer rätt mycket på vår lilla väg hem. Jonte berättade om den nya asfalt de lagt på vägen, Mathias visade vart Charlie bor.

Ikväll hade vi även besök av Glassbilen. Men i och med att den kommer varje fredag hinner vi inte äta upp all glass så idag tittade vi bara och vinkade när de åkte. Min glassbil, tycker Mathias.

Nu så ska jag ta och mysa lite i soffan med mannen innan vi somnar...i morgon ska vi njuta av att det är sommarvärme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0