Älgen var på besök igen...

Synd att jag inte hann få upp kameran på mobilen. När jag skulle hämta Mathias idag så regnade det. Det var anldeningen till att jag tog bilen. När jag svängt upp för våran backe ser jag ett par hästöron stick upp bakom ett par buskar. Jag hinner tänka rider de här bland husen, sen kliver det fram en stor älg på vägen med stora horn. kliver rakt över vägen och in på Charlies(Mathias dagis kompis)gård och går in bland tallarna upp på berget.

Jag ska vara ärligt och säga att jag var glad att jag satt i bilen. Hade inte varit mysigt att möta den stora älgen utan skydd. När jag kom upp till förskolan var Charlies pappa där och hämtade honom. Så jag berättade om älgen, han blev lite orolig och undrade om den var knäpp iom att den var i stadsmiljö. De hade aldrig sett den. Daniel såg den ju förra året, kanske var det samma tid på året. Den kanske gör sin årliga tur till skansberget :-)

Idag kände jag mig lite slö vad gäller matlagning så vi åkte till IKEA. Mathias mumsade i dig 8 köttbullar och en potatis och massa mjölk, riktigt duktigt. Det är så himla billigt vet att jag sagt det tidigare men middag för oss två blev 32kr. Vi unnade oss oxå en glass såklart när man får göra den själv i maskinen för 5kr


När vi ätit så var Mathias sugen på de andra barnen och var snabbt med och lekte.
 

En rolig grej till har de på IKEA. Toaletten i miniatyr. Mathias tyckte det var super skoj att sitta på toan.
 

Den var så lagomt stor. När han var klar och vi skulle klä på oss ville han kissatlätten igen. Självklart fick han det.

Jag köpte mig en vit orikidé  med två stjälkar för 49kr. Den blev fin i köksfönstret.
Nu har killen lagt sig och jag ska titta på fångarna på fortet har jag tänkt. Kändisarna mot kändisbarnen idag. Har inte tittat så mycket tidigare men idag ska jag försöka se lite har jag tänkt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

men va söt! Va fin M var på första bilden!! Har sett fångarna... höll på skratta på mig åt Pernilla på rullbandet!!

2010-08-31 @ 20:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0