Jippo i Skärholmen



Bröderna gick fint hand i hand. Martin hade åkt sparkcykel men när vi kom fram till centrum packade vi ihop den och la den på vagnen.



Min fantastiskt fina man, så glad att han ville följa med oss idag. Han gillar ju inte jippon och utflykter som jag hittar på annars.

 inne i gallerian så fick man en gratis t-shirt som man skulle måla på. Kul tyckte jag men....
...Mathias vägrade gå ur vagnen och Martin ville inte måla något. Typiskt. Jag försökte lirka men inte da.

de andra barnen målade på men Mathias och Martin ville inte.



Tillslut lyckades Daniel locka upp Mathias ur vagnen. De kom igång och målade på tröjorna. Martin ville inte.


Men det gick bra att ha lillebror i knät som ritade på t-shirten.

Slutliga resultatet.

När vi var klara så gick vi till Abracadabra, leklandet. De hade loppis där. Jag fyndade en fleecetröja till Mathias från polarn och pyret :-) Martin hittade pokemonkort för 2kr styck. Det är nya grejen nu. Han och Daniel var och köpte två förpackningar igår men det är dyrt 2x10 kort 100kr. Så idag har vi ropat in 100 kort på tradera för 105 kr.


Sen letade vi på poppcorns vagnen so bjöd på gratis poppcorn och balonger :-)


Nöjda killar!!

När Mathias hade son lunch vila idag så passade jag på att sätta mig i solen och läsa min bok. Mysigt men så fort solen kikade in under ett moln tycker jag det blev kallt. Barnen som var ute och lekte hade bara t-shirt men jag hade tjocktröja. Innan Mathias vaknade hann vi med att få besök av Daniels jobbarkompis Sebbe och hans tjej. Sebbe är delägare i det företag Daniel ska börja jobba på i juni och han hade köpt en telefon till Daniel. Äntligen, hans gamla har pajat och nu har han haft sin förra telefon som inte håller batteriet i ett helt samtal.

Nu har vi varit ute, Martin leker med barnen på gården och Mathias har ju Jonte :-) Så mysigt här är!
Ätit god mat och nu ska Mathias strax nattas. Martin är ute och cyklar med William.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0