Härligt med vårväder.

Idag han jag precis hem och stoppa in en färsk kyckling i ugnen innan jag gick och hämtade Mathias. Det var första ggn jag gjort något på en färsk kyckling så det kändes lite spännande. Smackade på grillkrydda salt och vitpeppar och olja och pressad citron. Sen skjuts in i ugnen.



Det såg kanske inte så kul ut men men....
Jag var iaf nöjd nu kunde vi vara ute i finvädret en bra stund och inte behöva tänka på maten :-)
Mathias satt ute och ritade när jag kom och hämtade honom, super skönt i solen.
Hemma så var det fullt på gatan Jonte, Dennis och hans lillasyster Alicia var ute. Så vi passade på att vara ute en bra stund.
Sen gick vi in och åt kycklingen som blev ganska bra.

Glömde att ta kort när den var färdig så ni får hålla tillgodo med när den var äten.
Mathias mumsade iaf i sig massor.
Sen la han sig på golvet och läste Bamse, så mysigt det såg ut.



Efter ett tag passade vi på att öppna altandörren och vara ute där och leka, spala bandy och leka med bilar och rita(precis som igår) alla saker skulle vara som igår exakt. Snacka om rutin människa.

Nu ska jag gå och stoppa ner kille i sängen så jag kan deklarera. Imorgon ska jag till Globen på kurs så jag ska lämna och Daniel hämta. Kan ev bli så att jag hinner kika in i någon affär :-)

Vi har tagit bort grinden i trappen nere, den har ju ändå inte någon funktion när han öppnar och stänger den själv. Nu känns det som det är massor med plats, tänk att en liten grind kan göra så mycket. Och ja han går själv i trappan upp och ner, det går alldeles utmärkt.

Nu blev det visst gos med pappa i soffan, läsandes "Molly har tappat bort sin panda"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0