Full rulle på en lördag....

Imorse vaknade jag tidigt, låg och läste min spänande bok jag fick av Farmor för ett tag sedan. Såååå länge sen jag var inne i en bok. Det här ger klart mersmak.

Sen vaknade Mathias och efter frukost började vi dammsuga uppe på hans rum, vårat sovrum, nedervåningen, köket och torkade golvet.
Mathias var sugen på att gå ut som alltid så vi gick ut. Han lånade Jontes sparkbil och åkte om kring här i full fart.

Den blev det våfflor till lunch och så åkte vi in till centralen och hämtade Mormor. När Mathias sen sov så passade jag och mormor på att åka till Bauhaus och Plantagen. Shoppade massor. Jord, täckbark (5 säckar 100:-) kryddor (5 kryddor 100:-) 3L olja till altan och utemöbler, lekakulor två höga krukor (299:-st) panseér 10 för 19,90 2 Påskliljor 10:-st. Men jag hade tur :-) mormor hade stora plånboken med sig idag.

Det enda jag inte fick tag på var en jordgubbskruka. Hittade en fin på Plantagen. Vit keramik. Men den hade de haft lute i vinter och den var krackilerad med stora sprickor i, skulle få 20% rabatt men tyckte inte det var värt det. Nu hoppas jag bara att de kommer få hem flera längra fram. Eller så får jag kolla efter flera Plantagen i närheten.
Sen skyndade vi hem, jag var säker på att Matias hade vakant men icke. Mormor fick väcka honom vid halv 4. Så tog vi en promenad till IKEA, mormor skulle köpa prinsessbakelser. På vägen hem lyckades vi hinna med bussen till Mathias förtjusning. Även om det bara blev en hållplats så var han överlycklig.

Daniel hade fickat potatisgratäng tills vi kom hem så då blev det middag. Sen åkte jag och Daniel till Heron City, gick på bio. I love you Philip Morris. Det var skoj att komma iväg på lite bio. Vi har ju lite långt till barnvakten så det gäller ju att passa på.
När vi gick igenom Heron på vägen till bilen råkade jag hitta värdens glassdisk. Kunde inte motstå. De hade Lakris och polka mina favouriter och massor med mera så klart. Daniel har lovat att vi ska åka dit igen :-) Han åt hallon sorben och melonglass. Supregoda även de.

Väl hemma har jag nu deklarerat via nätet åt både mormor och morfar. Va det är bra med e-leg. Så smidigt. Så nu är allas deklarationer klara, gjorde min och syrrans här om dagen. Synd bara att man inte får tillbaka något iår. Det är ju en bra start till en reskassa annars. Men men gäller väl bara att se till att spara om man vill åka.

Oj nu var klockan mycket och inlägget blev tok långt. Jag måste ju gå och lägga mig så jag kan läsa några sidor innan ögonen slår ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0