Promenader är bra, men jobbiga.

Igår gick jag iaf en promenad, blev helt slut. Men det är iaf en början. Måste försöka få en promenix varje dag så kondisen kommer tillbaka.

Idag har jag varit och träffat avdelningen jag ska till efter op och narkosläkaren. Tog tuben till slussen och 3ans buss till Karolinska i Solna. Så kul att åka och se "mitt" Stockholm lite. Det var som en guidad tur när de säger vilka hållplatser man passerar. :-)

Det gick bra med träffen med narkosläkaren iaf. Han tyckte det borde bli en rutin narkos, och trodde inte det skulle bli några komplikationer. Jag hade fyllt i och lämnat in hälsodeklaration. Jag sa att jag var lite orolig för illamående så de skulle ge mig något mot det när jag var sövd.
Jag som trodde man fick andas i en mask och sen belv trött, jag kommer få en spruta så jag somnar. Oj oj nu lät det läskigt i mina öron, när jag läser vad jag skriver.

Sen på avd träffade jag min sköterska och hon gick igenom lite rutiner. Man ska tvätta sig kvällen innan och på morgonen i någon sorts lösning och så är det ingen fast mat efter midnatt och inte någon vätska efter kl 6.

Kvällen innan ska man ringa och höra vilken tid man ska opereras, är man först ska man vara där 06:30.


Mathias är fortfarande ledsen när vi lämnar på förskolan, men sen är han duktig. Äter bra, duktig på vilan och gillar rutiner med att samlas på led när de ska in eller ut. Fatta va mysigt om man kunde få se honom där.


( Som en liten parantes kan jag bara säga att var ni inte i Elsborgskyrkan eller på Falu lasarett i söndags så missade ni Falubor Carola. Hon hade haft ett företagsgigg i Dalhalla på lördagen och passade på att stanna till i Falun för att besöka en av hennes största fan som låg på lasarettet. Snacka om go tjej. )

Nä nu är det dax att passa på att vila lite. Imorgon är en ny dag då jag kommer att ta en promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0