Mumsar plommon....

Idag när jag kom hem med Mathias från förskolan så ville han inte gå in utan vi gick runt husen här och kastade stenar från grusgången. När vi sen kom hem så hade vi fått blombud. Jag hade lämnat dörren öppen så grannen hade lite koll. Blommorna var från jobbet super fina. Tackar! För några dagar sedan fick jag blommor av mina kusiner och morbror, Tusen tack till er med! Så nu är det blommfint här hemma :-)

Jag är oxå tabeltt fri sen ett par dygn. Känns skönt. Visst gör det ont ibland men vadå, jag som normalt är så emot tabletter. Det känns skönt att slippa dem.

Idag har jag fått en hel kasse med äpplen och en hel kasse med plommon från min vän Marie, super snällt. Hade tänkt åka till henne och plocka ner fruken själv men så fixade hon det. Super toppen. Och det var nog bra, har inte tänkt på det men jag ska inte jobba med armen över axelhöjd och det är så himla svårt att låta bli.

Vågade faktiskt visa mig utan kepa för Marie och hon skötte sig bra:-) man letar reaktioner men hon tyckte inte jag såg hemst ut utan hår. Hon tyckte jag såg pigg och okay ut i övrigt och sånt är ju skönt att höra. Nu börjar det nästan kännas okay att visa sig utan kepa. Jag vet ju att håret är på väg, ska bli spännande att se vad det är som kommer ut. Om det blir lika som tidigare eller annan färg och kanske lockigare.


Så nu sitter jag här och proppar i mig super goda stora fina plommon. Har fyllt en gammal 2L glassburk med plommon som jag ska ta med till förskolan imorgon, så de oxå får mumsa lite. Det är ju så himla gott och jag är säker på att det bara är massa nyttigheter i dem.

Nu är det dax att borsta gaddarna och sova, imorgon ska jag ....... promenera och kanske baka en äppelpaj :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0