Jippi.....

Idag när jag träffade läkaren så berättade han att de fått med allt och att det inte var mycket kvar av knölen när de tagit ut den. De hade även fått med tillräckligt rutomkring så jag behöver inte operera om. Sååååååå sköööönt.
Han berättade oxå att de 11 lymfkörtlar de plockat ut inte var angripna. Va bra jag vet ju att de var förstorade förut men då hade de inte hunnit bli "dumma"

När jag duschade på morgonen så tänte jag byta tape på såret men slutade dra då det lossnade en klump och började blöda. Tänkte att jag ville inte irritera läkarn skulle säkert titta han med. Och mycket riktigt han ville kolla såret och jag berättade hur det hade varit på morgonen. Han såg lite bekymrad ut när han tittade på glipan och undrarde om jag haft ont. Jag berättade om febern jag hade förra veckan och att jag inte haft ont.

Han tyckte det såg fint ut i övrigt, men skrev ut penicilin ifall jag skulle behöva.
Han verkade tycka att han gjort ett snyggt jobb, han hade haft en ide om att nypa till börste på motsvarande sida om bröstvårtan så den inte drar åt det håll som han hade tagit bort en stor bit ifrån. Men av någon anledning hade han inte gjort det och jag är super glad  för det. Då hade jag haft två ärr och det är inte speciellt mycket som syns i strorlek eller utseende nu. Jag hade ju väntat mig en stor grop och så syns det inte fast det tagit en stor bit. Coolt!

Det var verkligen ett skönt besked jag fick, en sten släppte från  mina axlar. Nu får jag se fram emot nästa grej. Se fram och se fram, ja ja jag får ta nästa kliv iaf. Hormonbehandling och sen strålning.
Hormonbehandlingen har ju sina biverkningar, och den ska jag hålla på med i 5 år. Det kommer att hålla mig i klimakteriet och se till att om ev cancern vill komma tillbaka så har den inte någon mat utan svälts ut.
Ska träffa onkolog läkare nästa vecka och prata om det, när behandlingen kommer igång och så.

Nästa vecka ska Mathias oxå få sin 1½års spruta och träff med barnläkare. Hon ska väl känna på punge igen, det är de enda de gör tycker jag. Kollar att kulorna ramlat ner. Kan de ramla upp igen eller varför ska de kolla kulorna hela tiden.
Nästa vecka ska Daniel åka till Karpathos med jobbet torsdag till söndag. Mormor kommer hit och på fredag efter att jag varit på hobbymässa i Kista åker vi till Dalarna och är tillbaka här på sön eller måndag. Vet att vi har en Morfar som blir super glad om vi kommer och hälsar på några dagar.

Puh känner mig trött, käns som det varit en lång dag, men visst är alla dagar lika långa ??!!!!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0