Hem ljuva hem.....

Tack för alla hälsningar!
Det gick bra.
Jag skulle ju vara på Karolinska klockan 9 och prel op tid 11. Dusch kvällen innan och morgon med bakteriedödande svamp, håret skulle bara behöva tvättas en av gångerna. Men jag har ju inget hår så det blev svampen där oxå.

Så där låg jag i sängen och väntade, lyssnade på mix megopol och läste Metro. Fick dropp då jag inte fått äta sen midnatt och inte druckigt sen 6. Jag bytte om till Snyggaste klänningen i stan som knyts bak. Men fick faktiskt behålla mina egna trosor. Snacka om skönt att slippa landstings trosan, den är inte kul.

Strax efter 11 fick jag gå en sista gång på toan och sen ta värktabletter. Sen fick jag åka säng ner till op och där var läkaren som skulle rita på mitt bröst. Vi kommer ta en regäl bit sa han så jag har ju sett för mitt inre hur snyggt det kommer bli. Väl inne så träffade jag narkosläkerskan och plaserades på op sägen. Hon såg i mina journaler att jag tyckte det var obehagligt med morfin(blev snurrig av det när jag fick kejsarsnitt) så det gav de till mig när jag somnat. Hon tröck i något sova gott medel i droppet och så fick jag andas lite syrgas, sen minns jag inte om jag vaknade på op bordet eller om det var på uppvak.

Tror jag var länge på uppvak, jag var trött somnade om hela tiden, men mådde bra inget illa eller ont. Min maskin pep lite då och då för jag hade lite dålig syresättning. De ville att jag skulle ta djupa andetag och hosta lite. Kan visst bli så vid sövning att lungorna åker ihop lite. De scannade urinblåsan och jag slapp tömmas, yes. Sen vid halv 7 kom jag upp till avdelningen och mådde bra.
Vid 8 skulle jag gå på toa och det gick bra men när jag la mig igen så kom en illamående våg och det vätskade sig i munnen. Jag hade kanske druckit ½ glas vatten under 1½timma men nu kom det upp. Sen mådde jag bra igen. Men var rädd, ville inte ha något att äta utan försökte med lite vatten.
När nattsköterskan kom så tog jag ett glas nyponsoppa, det räckte hela natten.
Jag låg och lyssnade på mix megapol igen och sov om vartanat visste  att jag skulle ta värktabletter vid 02 så då behvöde jag gå på toa innan ifall jag skulle spy igen hade jag tänkt ut.
Men det gick bra och då vågade jag oxå dricka lite nyponsoppa till.

Kl 06 kom sköterskan och kollade min draneringspåse, men det hade inte kommit så mycket så jag skulle få bli av med den innnan jag åkte hem, yes igen.

Viv halv 8 var det frukost, jag hade varit utan dropp sen 02 så jag var ganska hungrig och bad om yougert med flingor, macka med ost, blåbärsdricka och mitt nyponte. Men jag visste ju inte om jag kunde dra i mig allt bara sådär. Magen hade ju inte fått mat på ett dygn. Tog lite och vilade och tog lite till så jag fick i mig nästan allt.

Läkaren kom förbi och sa att de tagit en regäl bit och lymfor. Så klämde den skurken på såret, så kan man ju inte göra, även om det är hans jobb. Det känndes, men okay det gjorde inte ont.

Sen kom sjukgymnasten och gav mig tränings instruktioner som jag skulle börja med 5 dagar efter att de dragit ut drenaget. Tänja och sträcka är det som gäller.

Vid utskrivningen fick jag en typ nät bh som ska vara lite snäll åt bysten. Bygelfritt är det som gäller nu iaf ett tag.
Så fick jag återbesökstid om en vecka för att kolla såret och om 3 veckor för att träffa läkaren. Hoppa då att de sett att de fått med allt så jag slipper göra en ny op. Om det blir en ny så blir det att ta bort allt och bygga upp ett nytt + att fixa med det friska= längre återhämtning.

Det känns så himla bra att det här är fixat oxå nu och om jag kollar mig i spegeln så ser det inte så stor skillnad ut trots att han tjatar om att det tog en regäl bit. Det enda som sitter på nu är en kriurg tapebit som ska sitta tills återbesöket hos läkaren. Stygnen kommer att smälta så det blir inte att ta bort några sånna.

Så tog jag sjuktaxi hem och nu har vi käkat lunch.

Mathias har skött sig toppen. Mormor hämtade igår och de hade en bra em och kväll och natt. Inga problem. Mormor lämnade oxå på dagis i morse och då grät han inte ens. Hmmm Tror hon ska få lämna imorgon oxå få se om det var en lyckoträff.

Ska ta en promenad innan det är dax att hämta hem guldklimpen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0