Då var helgen över igen da.....

Vi har haft en bra och lugn helg. Spelat skiboo och gått lite promenader. Mathias har varit lite hostig inatt var han helt hopplös. Jag och Daniel var upp varannan gång vilket innebar varannan kvart och försökte få honom att sova. Det slutade med att Daniel fick honom att somna i vår säng. Jag hade tidigare försökt men inte lyckats. Killen är inte van att bo med oss sen han fick eget rum vid 4 mån ålder.
Men nu vaknade han bara ett par ggr och jag lyckades få honom att somna om och sen sov han till 10 över 7. Efter frukost var han sig likt igen, men lite hostigt.
Både idag och igår sov han över 3 tim på dagen, så det betyder väl att han har haft det jobbigt med något, infektion eller tänder.

Nu är Daniel upp till Dalarna och lämnar Martin. Det har varit skoj att ha honom här några dagar, tror de uppskattar varandra lika mycket pojkarna, det känns bra.

Jag da, jo jag äter fortfarande lite värktabletter försöket sluta eller trappa ner i fredags med ångrade mig mitt i natten när det gjorde ont. Så jag gick på igen med full dos, 2 panodil var 6te timma. Men idag har jag gått ner på en och nu vet jag inte om jag ska sluta helt. Det känns ju, men jag tror det är läknings ont jag känner.
Jag har två sår ett som går strax innan för bröstvårtan och vågrätt in mot kroppen och ett som går vågrätt under armen stras ovanför det andra. Men jag tror där det gör ondast just nu är i ärmen där det inte finns några ärr. Det har nog att göra med lymforna som är borttagna. Det kan stickas och brännas som man får en stöt som ligger kvar en stund extra. Tror jag känner mest när jag ligger och ska sova eller när jag hmmm lyfter saker jag kanske inte borde göra.

Det är svårt att inte lyfta Mathias, även om jag för det mesta tar i med magen benen och vänster sida så blir det ju en del med den op sidan oxå. Jag ska ju hålla igång armen bara det inte gör ont. Undra vad de menade med ont. Bakarmen är domnad, känns som kinden brukar göra när man varit hos tandläkaren.

Jag duschade igår och tog bort tapen som satt för drenagehålet. Tyckte jag var lite varm och så och ville kolla lite hur det såg ut. Men det verkar vara okay tycker jag. Lite varm men hallå det händer ju saker där. Och vilka blåmärken, ser ut som jag fått en riktigt slag på nedre delen av tutten. Tyckte först jag hade en liten rodnad, men tror det kommer från tapen, jag är rätt känslig i huden för kirurgtape. Så nu ska jag bara hålla lite koll, annars är det besök hos bröstmottagningen på torsdag.

Imorgon ska jag börja med mina stretchövningar och de ska man hålla på med tills man har full rörlighet igen. Sen när det är dax för strålning så ska man köra övningarna igen för annars kan man blir stel igen sa de och då är det bra att göra det innan man stelnar till.

Idag ringde de från Modell för en dag och ville boka in en tid för sminkning och fototgrafering. Yang min ny funna vänn via sjukdommen hade visst varit där och tipsat om mig så jag kunde få komma gratis. Var på väg faktiskt innan jul förra året med det blev inte av, vi var några i föräldra gruppen som då skulle gå med våra barn. Nu bokade jag iaf in 30 nov tre personer. Jag Daniel och Mathias, men jag har inte berättat för Daniel än.
Det är ju en kul grej, kostar inget om man inte köper bilder. Men troligen tar de så bra bilder att man blir sugen på att köpa och då blir det kanske dyrt...... ja jag mycket hinner hända tills november.....

Nu ska jag passa på att gå och lägga mig ifall killen blir strulig inatt med......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0