Bums så var helgen förbi...

Vi har tagit det riktigt lugnt, gått promenader, varit ute på gården och lekt, njutit av sovstuder.
I lördags sov Mathias 3 tim på dagen :-) det är ett tufft liv att börja förskolan.

Han grät som vanligt när jag lämnade honom idag, men det går ju över snabbt. Efter lämning passade jag på att gå en promenad på ca 1 tim. Köpte blodpudding så nu är lunchen fixad. Dax att fylla på blodförådet lite. Kanske lite sent inför operationen på onsdag men iaf. Det kan ju inte skada.

Idag ska jag packa väskan och se över det jag ska ta med mig. Mjukisbrallor, dvd spelare och några filmer, tidningar och lite godis kakor och chips tror jag, ifall jag kommer må illa. Ska även ta med mitt nypon te som jag tror kan vara gott ifall de bara har svarta och gröna teér att bjuda på.

Imorgon kommer mormor ner och är med och hämtar Mathias från förskolan, på onsdag och ev. torsdag är det hon som får hämta därifrån.

Jag har redan planerat mat dagen innan op. Det blir mormors panerade fisk, brocoli och potatis. Det var viktigt att man åt ordentligt dagen innan men man skulle inte äta någon stor biff. Fisk får det bli. Sen ska jag inte missa att äta kvällsmat innan jag går och lägger mig. Tror det ska blir rostad macka och nypon te.

Enlit narokosläkaren så var det bra att dricka kaloririk dryck fram till kl 6 innan op. Det ökade visst läknining och återhämtnings förmågan. Men bara klara drycker.

Nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen innan jag tar en dusch och fixar lunch.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0