Vilket flyt...idag har jag köpt julklappar...

Idag så skulle jag åka in till stan, ohlssons Tyger för att köpa grön fleece till pumpadräkten.

Tog tuben tillsammans med syrrna men jag tänkte stanna till vid Liljeholmen då de hade invigning av stor deras galleria där idag. Jag köade för presentkort på H&M men det var över hundra före så det blev inget. Fick en påse med lite olika saker från gallerian och så tänte jag bara kolla om polarn och pyret hade något bra erbjudande.

Men oj då såg jag BR-leksaker. Halva priset på allt LEGO. Har haft turen att se det en gång tidigare i Gallerian i stan då jag köpte en hel del till Martin. Den gången var jag höggravid. Så oj vad jag valde och valde och trängdes och svettades. Drygt 1½timma senare kom jag supernöjd ut med en stor stor påse med massa olika LEGO. Hela kalaset gick på 1267kr. Men nu så finns där födelsedags Lego till Martin och Julklappar till dem båda plus att jag köpt till Martins kompis William som fyller år en månad före Martin. Tänke ifall han blir bjuden på kallas.

Sen åkte jag in till stan, träffade Daniel så han fick ta hem allt LEGO :-) så jag kunde gå till tygaffären som så klart inte hade någon mörkgrön fleece. Inte heller Panduro hade. Nu verkar det som att mormor har hittat lite gröna stuvbitar hemma från mina tidigare kreationer. Så det ska nog kunna blir en pumpadräkt iaf.

Gick över hötorget, va fint där var med alla pumpor. Jag kunde inte motstå vindruvorna. Hade tänkt köpa en ask på affären igår med de kostade 24kr asken så jag lät blir. På hötorget kostade de 10kr. Då kan man passa på.

Mathias mummsade gladeligen i sig och blev sur när jag tycket det räckte, stod och surade vid kylskåpet. Hmm jag gav med mej och gav honom lite till :-) 

Vet inte om jag skerv tidigare att jag har tejpat tånaglarna nu så de inte ska trilla av. De sitter inte fast så mycket och spretar en del och fastnar i strumpan hela tiden. Så nu får de vara tejpade ett tag.

Vad mörkt det blivit på kvällarna, jag blir så trött av det. Det är nästan så jag skulle kunna gå och lägga mig samtidigt som Mathias, kvart över 7. Men det är nog bra om man orkar vara uppe en stund så man inte stör sovrutinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0