Vilken goding.....

Idag har Mathias Halloween fest på förskolan. Jag var lite orolig att han inte skulle vilja sätta på sig sin pumpadräkt, men när tagit av oss overallen och var på väg upp i trappen så drog jag dräkten över huvudet på honom och han stack gladeligen i armarna igenom ärmhålen.

Tror han tycket att han var fin. Vi har ju lekt med dräkten ett tag hemma hoppat omkring med den och Daniel försökte sätta den på huvudet.

Jag önskde att jag hade fått varit med idag och sett dem leka ha disco och käka poppcorn.

Har nu tagit en sväng till affären, imorgon fyller syrran år och jag tänkte bara göra en potatisgratäng, har köpt "kungens" rökta skinka (ICA Kungens Kurva) och rostbiff. Så det blir kallskuret och gratäng. Syrran flyttade hit igår igen, men hon gick till jobbet kvart över 6 så jag hörde henne aldrig imorse.

Imorgon kommer både Martin och Mormor. Så det kommer bli fullt här hemma ett tag. Puh. Men det ska nog gå bra. Ska damsuga av i hallen idag sen ska nog allt vara klart.

Jo jag köpte en riktig pumpa i affären igår. Så den ska jag gröpa ur och göra en ljuslykta av tänkte jag. Oj nu kom jag på att jag måste ha godis hemma oxå om det kommer några barn och knackar på.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0