Tänk om ni kunde få känna lukten...........

Har just plockat ut den första av två plåtar med kanelbullar.
Känns helt fantastiskt, mins inte när jag senast bakade bullar. Har längtat efter det här länge men inte orkat.
Idag hände det!!
Men jag gjorde fuskbullar tycker jag. Inte sånna kringlor som jag brukar utan jag rullade ihop degen med fyllningen och skar bullar som jag la i papper på plåten. Har aldrig gjort sånna tidigare. Trodde de skulle bli skit fula för de såg så ut innan de började jäsa igen. Nu när jag tog ut plåten ur ugnen så var de hur fina som helst och va gott det luktar.

Två av mina tre killar kommer att älska dem. Martin har ju fått för sig att han inte gillar bullar. Det går lite upp och ner där just nu med maten.

Bara de svalnat lite så blir det bull och mjölk fika :-)

Trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0