Rosa Bandet.......

Idag när jag var till Skärholmen passade jag på att gå in på Lindex och köpa ett Rosaband till förmån för bröstcancerforskningen.

Det är det minsta man kan göra tycker jag. Bandet kostar 25 kr. Varje band kosta 80öre att tillverka resten går direkt till cancerfonden.
Under oktober månad så finns det många Rosa sker att köpa till förmån för cancerfonden. Kolla denna sida.
www.cancerfonden.se/rosabandet

Jag fundera på att köpa en rosa datamus från Clas Ohlsson, och rosa toapapper från Lambi.

tjoho ni som gillar tradera får inte missa alla roliga rosa auktioner, strössel, kakformar, väskor Men en liten varning då, en del rider visst på vågen och passar bara på att sälja sina rosa band saker för att få in pengar till sig själv. Kolla att det står att de ger bidrag till cancerfonden innan ni bjuder.
www.tradera.com sök på rosa bandet

Jag var tvungen att skicka ett medelande till två av auktionerna jag var intresserad av, ska bli spännande att se vad de svarar. De som är seriösa har startat en insamling och länk till sin insamling står i texten till varan de säljer.

Hmm fick svar från hon som säljer kakformen, hade inte tänkt på att hon skulle kunns skänka pengar till cancerfonden, sålde många förra året, tänte skänka en form till rixmorgonzo som håller i en insamling. Trist hade velat ha en form men inte på detta viset.Ändå hade hon haft cancer för 17 år sedan.

Én tjej har sytt upp ögonkuddar i rosa, hon har nog varit med och samlat in pengar tidigare år. Det finns många sånna eldsjälar som drar in pengar år efter år. Fantastiska människor. Det är så värdefullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0