Ny vecka nya möjligheter....

Vi har haft en bra helg trots en del regn och rusk.
Jag har äntligen planterat ner de blommor jag fick av mormor när vi var i Dalarna förra helgen.
Nu står de så fina i sin kruka vid husknuten. Vit prydnadskål en en och ljung. Dekorerat med rönnbär trädda på ståltråd.
Daniel har spikat i en spik i förrådsväggen så där hänger nu en rotting ampel med en ljung. Ser fint ut när man sitter vid köksbordet.

Igår tog vi sovmorgon :-) Martin och jag gick upp vid halv 10. Mathias vid 10 och Daniel vid halv 11.
Helt sjukt vad vi sover. Men det är ju mörkt på kvällen och morgonen nu så det kanske inte är så undra på.

Mathias är bjuden på party. Sin första Halloween fest, vid 1½års ålder. Hmmm jag har aldrig blivit bjuden på Halloweenfest. Kan ha något med att det bara blir större och större för varje år.
Men iaf, jag försöker nu sy en pumpadräkt till honom. Jag behöver något att fundera och klura på. Han kommer med största sanolikhet att vägra sätta på sig den. Men om han gör det så lovar jag att lägga ut en bild på det.

Igår fick vi en inneboende. Syrran kom hem från Tokyo och tja hennes lägenhet saknar vatten och vattenledningar och  kranar. Får väl se hur länge hon blir här.

Jag mår lite illa på förmiddagarna, trist biverkan. Men blir de inte värre än så får man vara glad. Vet inte om svallningar och svettningar kommer bli värre längre fram eller om jag borde fått de redan nu. Tycker inte jag haft så många sånna än.

Nu ska jag och syrran ta en sväng till affären och hem till hennes lägenhet......  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0