Kallt och fint och en mysig dag....

Idag har vi haft en utflyktsdag till Falun. Jag har haft ett presentkort på Underverket i flera år och inte haft tid att stanna till i Borlänge. Nu fick jag höra att de öppnat i Falun, skoj. Så då tog vi en fm i Falun och passade på att träffa Annica, Lotta och Tanja.
 
Det blev en lugn och mysig dag. Hade visning av bröstärr och mitt ludna huvud i provhytten, skönt att få skratta lite. Jag hittade en fin Bh och trosa, så nu är presentkortet löst. Mormor fick lägga till lite :-)
En vända in på leksaksaffären sen gick vi och fikade och Mathias fick lunch. På vägen till bilen somnade han i vagnen. Sen sov han vägen hem till Insjön men lyckades inte somna om i sängen :-( så det blev bara drygt en timmas sömn.

På em åkte vi till sommarstugan och hämtade vinterdäcken, ska ta med dem till stockholm så de finns på plats när halkan kommer. Mathias passade på att köra lite med sin sitttraktor. En vända till Tulavippan(loppisen) hann vi oxå med, köpte 9 små plast djur till Mathias för 9kr. (Nu har vi diskade av Mathias ) Innan vi åkte hem för att äte middag stannade vi till vid kyrkogården och planterade ett par ljung på gammel mormor och morfars grav. Mathias skulle gena genom en häck som visade sig vara en rosen buske och trillade. Rispade sig på kinden och jag fick rycka en tagg ur hakan, stackars liten.

Nu har vi ätit vofflor till kvällsmat och lillkillen sover sött.

Daniel hörde av sig och berättade att de hade +30 och de skulle spela bechvolly och fotboll innan han skulle ut på fotoutflykt. Låter ju fantastisk. Jag hoppas att vi snart har en bokad resa så man har lite skoj att se fram emot.

Nu blir det körslag och fotboll, vad ska man välja. Blir nog körslaget på tv och fotboll på datorn.

Imorgon ska det blir lite sämre väder, mulet så då ska vi försöka ta det lite lugnare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0