Ingen luft i däcken...

Idag så började jag med en promenad till Skärholmen, köpte lite euro till Daniel som åker till Grekland på torsdag med jobbet. " Jag är inte bitter" som Tony Rickardsson skulle sagt, har ni sett Robert Gustavssons parodi på honom, helt suverän.

Jo jag skulle inte tacka nej till att åka till Karpathos, de har +25-26 på dagarna och +22 på natten. Låter trevligt.

Jag har iaf bokat in en pralinkurs idag. Den 12 nov ska jag och Anna åka till upplandsväsby och baka praliner en kväll. Det ser jag fram emot. Jag gillar ju att pyssla och kladda :-)
Fick en smartbox(äventyrs presentkort med massor av aktiviteter att välja på) av Daniel till alla hjärtansdag då det är dax att utnyttja det nu. När jag såg att man kunde gå på pralinkurs så var det ju inte så svårt att välja aktivitet.
Såg på hennes hemsida att hon ger kurser på arbetsplater oxå. Måste kolla lite pris där. Det skulle ju vara superskoj att ta henne till KFM och få med jobbarkompisarna på att kladda med choklad.
www.iderika.com

Ja ha efter lunch skulle jag vara dukig och ut och cykla lite, skulle först ta mig till närmsta mack för att pumpa däcken. Cyklade ner till IKEA där det ligger en statoil. Hittade en bildäcks pump och satt den i ventilen på framdäcket. Pssssssssssss så var däcket platt och det gick inte att få i någon luft.
Så det var bara att leda cykeln hemmåt igen.  Men på vägen fick jag se en cykelaffär så jag gick dit och frågade om de hade en pump. Sååå dumt klart de har en pump på en cykelaffär. Så nu är cykeln nypumpad.
På vägen hem rullade cyklen nästan av sig själv, vilken skilnad mot opumpade däck.

Imorgon ska jag ta mig in till SÖS igen. Har nästan glömt hur man tog sig dit. Tror det var Zinken jag gick av vid och gick hela vägen upp till SÖS. Hmm har så himla dåligt minne. Men så var det nog. Jag ska iaf träffa min onkolog Jenny Lundin få se vad hon har att säga nu da. Vi ska väl komma igång med hormonbehandlingen kan jag tro. Kanske hinner jag springa på Yang där oxå, hon får strålning nu varje dag.

Mathias ville gå och lägga sig tidigt ikväll. Höll ut till 20 i 7. Han sover så länge på morgonen, vi måste väcka honom för att hinna till frukost på förskolan. Men lämningarna går mycket bättre när han kommer till frukost.
Många barn verkar vakna super tidigt när de börjar på förskolan, kompisen där vaknar 5 och grannen vaknar oxå tidigt. Mathias får man väcka 20 över 7 för att hinna till frukosten som slutar serveras kvart i 8.

Nu ska jag gå och ta en duch och krypa ner i sängen. Kanske finns det något att se på tv eller oxå ska jag ta och läsa en bok. Hmm nu fick jag något att tänka på.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0