Hemma!

I söndags fm tog vi en promenad till Marys parkt i Insjön. Det är Clas Ohlssons dotter som donerat pengar till en fin park med massor av blommor och gungor och en lekbåt för barnen. Mathias älskade att gunga denna dag. Det är inte alltid så. Vi hade tur som gjorde promenaden på fm för sen regnade det.

Igår så packade vi in oss i bilen och åkte söder ut starx efter 10, stannade i Säter hos farfar (farmor var i norrland på älgjakt) och åt lunch innan vi åkte vidare hem till stochkolm och pappa.

Gissa om killen blev glad då han fick syn på pappa genom köksfönstret. Det var mysigt.

Var tvungen att åka till apoteket för att ta ut sprutan jag skulle få idag samt tabletter jag ska börja ta ikväll.
Men det gick inte så bra, varken spruta eller tabletter fanns hemma och det var försent att beställa så de hade fått dem tills idag. Jag fundrade på om jag skulle ringa och boka om tiden men kom på att de haft ett lager av vissa mediciner på apoteket vid SÖS som inte syntes av de andra apoteken.
Så jag ringde Apoteks upplysningen och mycket riktigt hon kunde se att de hade sprutan och tabletterna av en annnan tillverkare hemma, Kanon.
Emla plåstret kunde jag iaf köpa i Kungens Kurva , de skulle ju sitta på minst en timma innan sprutdax.

Det blev en lugn kväll, packade inte ens upp allt jag hade haft med mig till Dalarna.
Mormor har köpt blommor som jag ska ha ute, ljung prydnadskål och en typ gran/en. Måste plantera det i kruka nångon dag. Sen ska jag ocxå fixa en spik som jag kan hänga upp en vägg kruka på med ännu en ljung i.
Det kommer bli fint den dag allt är på plats :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0