Helgen över igen da......

Oj nu var det länge sedan jag skev ett inlägg. Vi har det bra. Martin har varit här i helgen , har väl inte haft något kanon väder. Men vi har iaf varit ute lite. En promenad till godisaffären alltid lika uppskattat. Tänk att man kan tycka att en promenad är roligt bara man har ett "bra" mål.
Idag har vi varit ute i sandlådan och Mathias fick pröva sina Didrikson boardman set. Fleesfodrat gummiställ men linne ihopsytt med byxorna. Förskolefröknarnas favourit. Och bara Daniel hjälpt mig att klä på honom kläderna och vi kom ut så var de hur bra som helst. ( Han trillskas lite med på klädning av ytterkläder just nu :-( 

Själv har jag haft småknottror på översidan av händerna, funderade lite på vad det kan vara och har nu kommit på det. Det är mina hårsäckar som kommer till liv. När håret spricker igenom huden blir det små knottror.

Jag har börjat tvätta håret :-) nog för att en ärtas storlek på shampo klicken är lite väl mycket men det är så skoj. Mitt ludna huvud känns lite som en mysig nalle just nu. Idag röck jag de sista långa ögonbrynen, det är massa ludet påväg. Skulle behöva plocka med pincett men jag hittar inte den. Det var ju ett tag sen jag behövde plocka hårstrån.
Det växer och gror överallt, snart är det väl dax att raka benen igen. Känns hur läge sen som helst man gjorde det sist.

Bytte tape på såret idag och det är inte helt okay, på ett ställe är det öppet sår och en glipa som det vätskas ur. Hade hoppats att det skulle vara bra nu så jag slipper penicilin.

Det var ju kanelbullens dag idag, har lite dåligt samvete för att jag inte bakat några bullar. Men jag hade iaf en köpbulle påse i frysen så vi fikade både för och efter middag med bullar. Mathias gillar bullar, Martin inte.

Det var kul att Martins kompis William kom och lekte två ggr idag, både före och efter det kallas han var på idag. Kul för Martin och leka med en jämngammal när han är här. Det skiljer exakt en månad mellan dem, skoj.

Nu är Daniel och lämnar tillbaka Martin, har lite dåligt samvete att jag har det bra och slipper sitta i bilen i timmar när det regnar och är snörisk. Själv har jag tagit datorn med mig i sängen och kollar tv samtidigt som jag skriver inlägg och bettar på fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0