Ett par trötta dagar....

Har känt mig hänging ett par dagar, när jag kom från sjukgymnast infon så blev jag frussen på kvällen, tog ett par panodil och gick och la mig. Mådde väl lite bättre igår men inte helt okay.
Har försökt läsa bivärkningar på hormon sprutan och tabletter, men det verkar inte vara det.

Så igår tog vi det lugnt, tog en promenad i den härliga höstsolen. Daniel var tvungen att gå hem och hämta kameran :-)

Mathias har hittat ett favourit ord OJ, allt är OJ. Bilen ramlar ner från pallen OJ, sittbilen välter OJ, han halkar när han hoppar av golvgungan OJ.

Han har äntligen fått flera tänder oxå. Nu är det två till på väg upp där nere. Han har ju haft 4 tänder länge så det är väl högtid.

När Mathias sov igår passade jag på att åka till syrrans lägenhet, skulle kolla att den nya nyckelt funkade och kolla lite post. Nyckel funkade men oj hur det såg ut, badrummet var fullt av murbruk och ett stort hål iväggen ovanför toan. I köket finns ingen kran eller vattenledning och det var ett stort hål i väggen innanför ett av skåpen.
Jag gav tidigt upp att vattna hennes blommor då de inte finns vatten i lägenheten. Får väl se till att hon får nya när allt är klart där.
Nu känns det ju som att det finns inte en chans att hon kan bo där fr.o.m. söndag. Skulle tro att hon kommer ta Martins rum här ett tag. Men det får visa sig när hon kommer hem.

Idag var det kallt ute(+2 kallt för att vara här iaf), jag väcket Mathias kvart i 8. Vi skulle äta frukost innan han skulle gå till Förskolan. Han har varit hemma sen förra torsdagen då vi åkte till Dalarna. Han är så tacksam att väcka. Inte ett ljud, ger mig nappen och upp med armarna.
Den här veckan hade den nya personalen på förskolan börjat så det var vårat första möte imorse. Hon verkar super trevlig. Tror det kommer bli toppen.

Jag har lite illamående idag. Det är iaf en bivärkan på hormontabletterna. Annars så växer håret, känns som en mjuk nalle på huvudet. Men jag börjar oxå bli luden i ansiktet, oj det lät inte bra men alla små ansiktshår är tillbaka, de hade jag kunnat klara mig utan förutom bryn och fransar då. Tånaglarna sitter och fladdrar, försöker inte röra dem med närliggande tå för jag är rädd att de då snart ramlar av och jag kan inte känna att det är någon hård hud under nageln. Det borde betyda att det kommer göra ont om nageln faller. Tror nageln normalt tar emot många stötar.

Idag ska Daniel åka och hämta Martin, skoj. Så får killarna leka lite igen. Hoppas vi får lite fint väder så vi kan vara ute och stoja. Jag skulle behöva plantera växterna i krukan som jag fick med mig från Dalarna. Kan kanske göra det efter lunch idag. Trädde iaf rönnbär på ståltråd igår som jag ska dekorera med och när jag var på SÖS i veckan så köpte jag ett hjärta av tunna grenar eller rötter i blomsteraffären. Den ska jag oxå ha som dekoration ute i blommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0