Rekord....

Nu har vi haft en mysig helg. Mathias hade sovit 50  min på dagis i fredags iaf så han var på bra humör tills han skulle sova. Martin kom och vi tittade på Idol en sväng.

Lördagen bjöd på toppen väder, vi lånade med William och gick hela familjen till godisaffären som vanligt. Det är en lagom utflykt. Mathias börjar tröttna på att sitta ivagnen vilket gör det lite klurigare men det gick iaf bra.

Ica hade jubileum med cholkadhjul, jag Martin och william spelade men vann inget mera än våra spelpjäser, liten kexchoklad eller plopp. Sen var det hem fixa lunch och Mathias skulle sova. Det gick hur bra som hellst, trodde han ev höll på att ändra sina sovvanor när han var bråkig vid dagis vilan. Men han sov ca 2 tim som vanligt.

På kvällen blev det Robinson, jag och Martin hade bullat upp med chips och godis, trist nog hade jag glömt att Martin inte tycker så mycket om chips men han åt några iaf. Det blir ett bra lördagsnöje för mig och Martin även om han inte orkar med utröstningen så är det ju tävlingarna som gäller.

Igår hade vi okay väder på fm, vi var ute och lekte och Daniel bytte däck. Till lunchen tog vi en promenad till McDonalds och åt lunch. Första lunchen där för Mathias annars har han bara smakat lite. Han Mmmm ade efter varje tugga på hamburgaren och pommensen så gillar han ju mjölk :-)
Väl hemma så sov han bra igen ca 2½tim.
Så vi hoppade över em fikat och tog tidig middag innan Martin och Daniel for till Dalarna.

Mathias kommer ju både högt och lågt just nu så han "råkade" ta fram en stol och gå upp på arbetsbänken och fick tag på godis milkdots, gissa om han blev lycklig för en stund. När jag sa nej till mera blev han sååååå ledsen och arg. Han har nu oxå lärt sig öppna grinden till trappen, puh. Igår lyckades man lura honom att gå ner igen och stänga grinden när man frågade -kan du stänga grinden Mathias. Då ville han vara duktig och fixade det men vipps så var den öppen igen och han på väg upp.
Det är just det som är grejen upp och ner inte läget uppe eller nere. Det kommer väl gå över när han har fått tränat av sig.

Nu skulle jag behöva åka hem och damsuga av golven lite, ska oxå handla hem kesella och saffran och mjölk så jag kan baka lussebullar på torsdag. Tror bestämt det är första advent på söndag. På fredag ska jag byta gardinger. Onsdag tänte jag åka in till stan och en sväng förbi jobbet. ja ha det var den veckan det.

Jag har nu varit på strålning och idag han jag knappt sätta ner rumpan innan det var min tur. Fast jag inte var här förräns halv 10. Men det var måndag som de sa då brukar många komma sent som har varit borta över helgen.
Ska gå till apoteket innan jag åker nu och köpa något kräm, det tyckte jag började bli lite röd på strålningsområdet. Fick oxå tipps om att ha ett linne under bh'n så det var bommul mot kroppen. Får väl testa det da....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0