140 stycken....

Igår när jag kom hem från sös tinade jag farmors älgfärs och blandade med köttfärs och rullade 140 köttbullar till jul. Tja jag stekte hälften och lite biffar innan jag hämtade Mathias och sen gjorde jag resten av bullarna och på slutet biffar när han lagt sig för kvällen.
Så nu är köttbullarna klara till jul :-)

Marthias hade inte sovit på dagis igår så han var lagomt glad på kvällen :-)
Höll på att somna när han mumsade på mammas biffar. Var tvungen att ha honom i knät när han åt så han kunde luta sig mot mig, snutten da.
Sen tog vi det lungt och kollade på tv och då var det nära igen att han somnade. Jag tycket det var lite väl tidigt att somna vid 5. Men när Daniel kom hem så blev han super glad och lite pigg så han höll ut till 7.
Hoppas han går tillbaka till sin galma sov vana och sover på dagis idag. Vore ju skoj om han orkar vara vaken tills Martin kommer ikväll.

Jag har gått ifrån att vara här super tidigt på morgonen till att åka hemmifrån vid 9.
Det känns som min kropp gillar det bättre även om det tar lång tid innan jag är hemma igen.

Imorgon ser jag fram emot att få se lite sol. Ev ska vi åka och hämta passen som är klara. Vi ska iaf ta en promenad till godisaffären, William ska kanske följa med. Hans pappa var förbi igår kväll och de skulle bort på lörd em. Tror oxå jag läst att det är något jippo vid ICA Kungens Kurva, något jubileum med chokladhjul :-) vi får se om det stämmer.

Idag när jag kom hit till sös och tog av mössan i hissen så hade jag fått världens spret vid virveln, så nu betyder det att jag har så långt hår att jag snart måste fixa frisyr. Det växer och växer.
Tå naglarna sitter däremot fortfarande lite fast, den ena har jag tejpat för att inte fastna i strumpan. De får väl sitta så länge de vill och jag inte har något besvär av dem.

Nu ska jag ta och åka hem och vila lite......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0