Sockerärtorna blommar

Idag har jag varit till SÖS på mamografi. De tog två bilder sen fick jag vänta på att läkaren skulle kolla om jag även skulle göra ultraljud. Det blev ultraljud.
Så de kladdade ner mig i varm gel och kollade knölen och körteln i armen. Det enda läkaren berättade för mig var att körtel in armen inte längre var förstorad. Vad som gäller knölen så får jag vänta tills mitt läkarbesök på tisdag innan jag får veta hur det såg ut.

Läkaren hade en kolega från Grekland som skulle lära sig lite om hur man kan göra med ultraljudet så hon kollade oxå knölen när första läkaren var klar. Så man kan ju säga att de inte förhastade sig utan var riktigt nogranna. Det är ju bra.

Eftersom jag inte fått någon kalleles till lälare innan nästa kur gick jag till den avdelningen och frågade och då fick jag reda på att jag har en tid på tisdag hos en manlig läkare, nr 3 i raden av läkare just nu. Men det är ju semestertider, det är ju bra att de har några att välja på så man slipper vänta iaf.

Innan jag åkte hem gick jag till apoteket och beställde en spruta tills nästa vecka så jag vet att det finns hemma tills jag behöver den.

Nu har jag kokat chokladsås och ätit pannkakor med glass och banan :-) smarremums.

Just ja rubriken såg att mina sockerärtor (tror att det är de och inte vanliga ärtorna, de har lite mera skugga så de kommer nog snart.) blommar för fullt, smultrona har kart och persiljan är så grön och fin  :-)  morötterna kommer sakta men säkert. Borde kanske gå och vattna nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0