Kortisondax :-(

Nu har det gått några dagar sen jag skrev, vi har hunnit med en natt i sommarstugan och varit med på Martins avslutning in kyrkan, Mathias skötte sig så bra fast det tog över en timma och alla klasserna skulle fram och sjunga några sånger var. Det var skoj att det passade så bra att vi fick vara med. Och vi klarade oss precis innan regnet.

Vi passade på att ge Mathias kvällsgröt hos farmor innnan vi åkte hem, det blev lite sent så han somnade inte förräns 9. Men det gick bra och när han fick lägga sig i sin säng sov han så sött till 6 då pappa fick söva om honom så han sov till 8

Idag har vi först lämnat in familjebilen för att få nya sommardäck(så vi kan besiktiga den) sen släppte Daniel och Marthias av mig vid SÖS jag kulle ta prover en timma innan läkarbesöket.

Opps när jag kom till provtagningen var det 14 nummer före så jag han inte ta mitt prov en timma innnan läkartiden :-(

Sen passade jag på att köpa en kanelbulle innan jag skulle in till läkaren. Idag var inte min läkare där utan jag fick träffa en annan kvinna. Hon kändes oxå bra, hon var 20 min sen så när vi pratat klart kollade hon datorn och hade fått mina provsvar. De var bra. Tror de kollar lite imunförsvar och sånt så jag ska tåla en till kur. Sen lyssnade hon på hjärta och lungor och klämde och kände lite på bröst och lymfar i armen. Hon tyckte som jag att knölen minskat.
Jag kände på bröstet igår och hade den känts som nu så hade jag aldrig reagerat och hört av mig till Vårdcentralen över huvudtaget. Det kan ju bara vara possitivt.

När jag var klar hos läkaren hämtade jag ut prutan på apoteket och köpte en korv på pressbyrån. Sen väntade jag på att Yang skulle komma för sin behandling på avd 22. Jag han lägga några pusselbitar på det 1000bitars pusslet som ligger i väntrummet. Super skoj grej det där.

När Yang kom gick jag med henne in till behandlingsrummet och så babblade vi på, pratade massor och utbytte en hel del. Det är så himla skönt att få prata med någon som går igenom samma sak, mår liknande och utan att tynga ner varandra. Tippsa om saker att äta och göra för att må bättre. Hennes peruk var helt suverän, hon hade beställt i riktigt hår och det såg inte alls ut som en peruk. Skit snyggt.
Jag tror jag kommer ta kepa imorgon och inte peruk. Orkar inte ta peruken, har använt den lite lite så jag får fortfarande huvudvärk efter ett tag och så vill jag ha den uppsatt med en klämma i nacken och då kan jag inte ligga ner.

Yang körde med is både på händer och fötter, det ska jag också göra imorgon. Har blåmärken på båda stortå naglarna nu, vet inte om det har med saken att göra men det är värt ett försök.

Oj vad jag skriver och jag har mer att berätta......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0