Avslutningsfest..

Oj jag glömde skriva igår, ett tecken på att jag är bättre eller!?!

Igår tog vi det lugnt var ute i solen en del, det är svårt med småbarn som blir matta och inte riktigt orkar med. Man får försöka trycka i vatten hela tiden och leta skugga. Men det är inte lätt.

Jag bakade iaf en morsdags kladdkaka, det var gott. Ska faktiskt ta en bit nu med, halva kakan är kvar.

Vi snickrade lite på altanen och det var nog allt.

Idag har vi varit på öppna förskolans avslutning i Segeltorps kyrkan. Det var skoj. Mathias har ju inte varit där på ett tag, jag törs inte för mitt imunförsvar har ju försvagats. Tvekade även att gå idag tror jag ligger som sämst till just nu. Hoppas det gick bra. Mathias blev riktigt mammig och blyg när det var så mycke folk i kyrkan. Men när de började spela på orgeln och vi sjöng sommar visor så satt han lugnt i knät och njöt.
Efteråt bjöd de på jordgubbstårta kex kakor och glass. Det var skoj att se alla barna igen, vi sknade bara en från vår mamma grupp som inte var där. De små har nu blivit så stora.

På em har vi varit hos ena grannen och plaskat i polen (liten uppblåsbar) sen var vi hos andra grannen och lekte med vattenslangen. Det är ju så varmt så man måste försöka kyla ner sig lite. Daniel har snickrat och idag har det hänt grejer. Trist om vädret ska blir regn nu någon dag, då blir det nog inte så mycket gjort.

Imorgon ska jag till vårdcentralen igen och lägga om slangen i armen, fick en tid hos en annan sköterska undra om hon kommer att göra det snabbare än hon jag hade förra veckan. En timma känns lite länge tycker jag.

Även om det varit varmt så längtar jag redan till nästa högtryck. Allt blir så mycke krongligare när det är regn väder. Galonbyxor och kladdig sandlåda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0