Utflykt en solig fredag....

Igår frågade Daniel -Vad ska vi hitta på imorgon?
Det har han ifs sagt några dagar nu men igår sa jag. -Vi åker till skansen!

Så idag efter frukost tog vi bilen och åkte till Skansen. Vi parkerade vid Rosendalsträdgård och gick till en entre till höger om huvudentren. 10:06 gick vi genom grindarna och då var det minsan inte så många turister där. Solen sken och Mathias var nöjd i vagnen. Vi började med att kolla djuren, Vargar, Björnungar som busade, två större bjönar som bråkade i vattnet super nära. Vi såg älgar och så gick vi till Lilla Skansen där Mathias kunde springa omkring, han gillade mest de andra barnen men vad gör väl det. Vi gick vidare och köpte våffla med glass och grädde, mums. Efter att ha gått genom kullerstenarna och de galma husen ett tag så värmde vi Mathias mat vis solidensscen och satt där och mumsade. Jag provsatt också första bänken närmast scenen så på tisdag ska jag se vem som sitter på "min"plats.

När vi ätit klart tog vi promenaden till bilen och där var det nu näst intill slagsmål om bilplatserna. Flera blev glada när vi sa att vi skulle ta bilen och åka. De hade varit där och väntat ett tag. Så lyssna och lär. Morgon stund har guld i mun. När vi kom så var där kanske 5 bilar, när vi åkte var det knökat.

När vi sen packat in och åkte så somnade Mathias innan vi passerat GrönaLund. Han var så trött. Sötnosen.
Vilket härligt väder vi har super nice, får passa på att vara ute i em också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0